Peugeot jetforce c-tech gaat vaak kapot

Olavvg

New Member
Hallo, ik heb net iets minder dan 3 maanden geleden bij een scooter bedrijf een jetforce gekocht voor €1300, waar rond de 10k km op de teller stond. In de tijd dat ik deze scooter heb gehad is het alleen maar drama geweest, hij is vaker kapot dan werkend. In de 3 maanden is hij volgensmij 4-5 keer langs het bedrijf geweest om hem te laten maken (op de garantie). Ik ben benieuwd of dit normaal is of niet? Elke keer dat hij gemaakt was ging hij soms dezelfde en andere de volgende dag weer kapot. Wat is verstandig om nu te doen?
 
Advertisement - register to remove this

wat verstandig in om te doen....
als eerst ons ff van wat info te voorzien.

wat gaat er stuk... (waarom en) wanneer.
graag ook meer info over de scooter.

kapot en kapot kan een enorm verschil zijn.
 
Hallo, ik heb net iets minder dan 3 maanden geleden bij een scooter bedrijf een jetforce gekocht voor €1300, waar rond de 10k km op de teller stond. In de tijd dat ik deze scooter heb gehad is het alleen maar drama geweest, hij is vaker kapot dan werkend. In de 3 maanden is hij volgensmij 4-5 keer langs het bedrijf geweest om hem te laten maken (op de garantie). Ik ben benieuwd of dit normaal is of niet? Elke keer dat hij gemaakt was ging hij soms dezelfde en andere de volgende dag weer kapot. Wat is verstandig om nu te doen?
Wat gaat er kapot aan?
 
wat verstandig in om te doen....
als eerst ons ff van wat info te voorzien.

wat gaat er stuk... (waarom en) wanneer.
graag ook meer info over de scooter.

kapot en kapot kan een enorm verschil zijn.
Als hij de waarheid spreekt is de ontsteking in ieder geval meerdere keren kapot gegaan, er zat vuil in de toevoer een andere keer toen had hij hem helemaal schoongemaakt vanbinnen, maar nu heeft hij voor de 3e keer weer het probleem dat hij niet goed optrekt, blijft bij de 30km hangen en trekt als je geluk hebt na 5-10 minuten op naar de 65-70. Voor zover ik weet is het een originele scooter met een terugloop uitlaat. En ik weet niet of het normaal is maar hij moet eigenlijk altijd met gas geven gestart worden. Ook als je wegrijd, maakt niet uit hoelang je hem warm laat lopen, maakt een apart geluid maar na een minuutje rijden is het weg dus dat ik niet echt een probleem.
 
Als hij de waarheid spreekt is de ontsteking in ieder geval meerdere keren kapot gegaan, er zat vuil in de toevoer een andere keer toen had hij hem helemaal schoongemaakt vanbinnen, maar nu heeft hij voor de 3e keer weer het probleem dat hij niet goed optrekt, blijft bij de 30km hangen en trekt als je geluk hebt na 5-10 minuten op naar de 65-70. Voor zover ik weet is het een originele scooter met een terugloop uitlaat. En ik weet niet of het normaal is maar hij moet eigenlijk altijd met gas geven gestart worden. Ook als je wegrijd, maakt niet uit hoelang je hem warm laat lopen, maakt een apart geluid maar na een minuutje rijden is het weg dus dat ik niet echt een probleem.
Dan is het of de gene die je scooter maakt doet ze werk niet goed. Of hij heeft er geen verstand van. Of je hebt wel erg slechte onderdelen.
 
Als hij de waarheid spreekt is de ontsteking in ieder geval meerdere keren kapot gegaan, er zat vuil in de toevoer een andere keer toen had hij hem helemaal schoongemaakt vanbinnen, maar nu heeft hij voor de 3e keer weer het probleem dat hij niet goed optrekt, blijft bij de 30km hangen en trekt als je geluk hebt na 5-10 minuten op naar de 65-70. Voor zover ik weet is het een originele scooter met een terugloop uitlaat. En ik weet niet of het normaal is maar hij moet eigenlijk altijd met gas geven gestart worden. Ook als je wegrijd, maakt niet uit hoelang je hem warm laat lopen, maakt een apart geluid maar na een minuutje rijden is het weg dus dat ik niet echt een probleem.


Dan is je benzine mengsel te arm.. Zo door blijven rijden is de kans dat er meer naar de haaien gaat..

Als je niet kan afstellen, dan de niet originele terugloper eraf halen en de juiste originele uitlaat terug plaatsen.


Motor klinkt niet kapot op dat filmpje, maar is wel slecht afgesteld.. Je geeft gas en dan moet je even wachten op response.
Bij goed afgesteld moet die direct goed reageren.
 
timing/kleppen naar mijn idee die verkeerd staan.
kettingspanner nog oke??
Het is een 2-Takt.

Je moet het zoeken in je benzine toevoer
Carburateur is vuil
of Sproeier te groot / te klein.

Vervang ook het brandstof filter eens

Tevens de uitlaat , het is een Bidelot , grote kans dat het een verkeerde is voor jou Set Up.
 
Last edited:
Back
Top