peugeot Jetforce afstellen...

JustNick-17

New Member
hallo mensen , ik heb een peugeot jetforce en liep perfect begrensd netjes 55 met power filter en orginele uitlaat van peugeot ( kleine terugloop is dat ) ( 17,5 dellorto carbur ) maar hij was in 2 volledig doorgescheurd opeens... dus heb een nieuwe gekocht bij een scooter garage hij heeft propje erin gelast probleem is het is volledig kut.... het optrekken gaat heel slecht en als die koud is gaat het nog best goed maar na 5 minuten rijden hebk moeite met voorbij de dertig te geraken en soms gaat die opeens 65 heel vreemd..... noem ik niet perfect afstellen he maar ja heb al orginele filter eronder gezet gaat iets beter wel als hij warm is maar dan nog vroeger als ik stationair gas gaf ging die in hoge touren wat normaal is nu ik geef gas en dat is zo 'wop" zo heel zwak en traag en laag tourental..... volgens hem lag het aan mn power filter en de winter ma
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,
17.5 alleen met ontgrenste uitlaat anders zowiezo geen nut als 't al nut had...
En powerfilter op een begrenste scooter??

Denk dat met je nieuwe uitlaat ze vergeten zijn de carb fatsoenlijk af te stellen :D
En een 17.5 op een begrenste uitlaat is zinloos en vandaar dat ie nu kut loopt. Ofwel sproeier vd 17.5 is te groot voor de begrenste uitlaat....
 
mja idd snapje wel... maar ik heb ervoor echt perfect gereden voor een begrensde scooter met power filter en ja dan nog heb nu orginele eronder gezet in het begin trekt die echt sloom.... eerste 10 per uur en ja ik weet het maar durf niet meer opgevoerd want ben belg en in belgie gepakt geweest .... en krijg nog rechtzaak en dit dat... maar wil 50 rijden maar toch met wat geluid snap je
 
Dan adviseer ik je toch zo standaard mogelijk met bijbehorende spullen als 12mm carb + standaard filter.
En dit vervolgens juist gaan afstellen. Hoeft niet heel hopeloos te gaan lopen als je 't goed afsteld...
Geloof best dat ie hiervoor nog prima liep maar blijkbaar vraagt de originele uitlaat om een compleet andere afstelling.
En waarom spul eronder zetten wat
A. nutteloos is op een standaard setup
B. Opgevoerd is maar loopt kut

Tis 1 of 't ander
 
Last edited:
maar wil 50 rijden maar toch met wat geluid
Vandaar dat powerfilter, nu snap ik je :)
Maar liever toch iets dat nut heeft qua extra snelheid / vermogen dan nog meer lawaai? Is dan meer een persoonlijke keuze...
Maar voor die paar +km/u extra zou ik die prop er toch zelf ff uit dremelen.

Heb geen idee heb over jouw persoonlijke situatie en de verkeerswetgeving in BE dus kan eventuele juridische gevolgen van mijn advies niet inschatten.
 
Last edited:
Back
Top