Peugeot jetforce(2009) trekt langzaam weg.

Koeiebier

New Member
als mijn scooter koud is trekt hij soepel weg, alleen als hij dan warm gelopen is zijn de eerste 10km/h vanuit stilstand erg langzaam. Ook in de toeren merk ik dat die niet omhoog willen komen, maar na de eerste 10km/h gaat dat ook weer prima.
Nu vraag ik me af waar dat aan zou kunnen liggen?

Mvg Dirk

P.s scooter is standaard op een leovince uitlaat na.
 
Advertisement - register to remove this

Te slappe drukveer of trekveertjes? Lijkt mij dat ie ook inhoudt dan, je kan je carburateur eens reinigen.
 
Ik zal deze week eens naar de koppeling en carb kijken misschien dat daar het probleem ligt.
Ik weet niet of dit er ook mee te maken kan hebben, maar mijn bougie heeft een zwarte kleur wat dan zou zeggen dat de sproeier te groot is toch? Maar hij loopt koud wel goed en warm niet, wat ik raar vindt omdat hij koud meer benzine zou krijgen door de choke als ik het goed begrijp.
In iedergeval bedankt voor de reactie.
 
Als je bougie een zwarte kleur heeft, is dit vaak te verwijten aan een te rijk mengsel. Maar niet altijd. Na verloop van tijd wordt de bougie gewoon zwart. Het beste om dit uit te kunnen sluiten is een tijdje warm met een nieuwe bougie rijden en dan na laat zeggen 20 a 40 kilometer weer eens kijken wat de kleur is. Zo krijg je een betere indicatie. Je logica klopt overigens wel.
 
P.s scooter is standaard op een leovince uitlaat na.

Dus dan heb je nog niks afgesteld, en dus alleen die uitlaat eronder gehangen..
 
Back
Top