Als de claxon, het remlicht, de elektrische start en de knipperlichten het niet doen, maar wel als de motor draait, kijk je zekering na, want dan komt de accuspanning niet tot aan het contactslot.
Als je de motor dan start, levert de spanningsregelaar deze spanning echter hiervan is de spanning dan afhankelijk van het toerental.
De choke moet het altijd doen ook al zou deze geen wisselspanning krijgen, de spanning (via de gele draad) zorgt en na enkele minuten juist voor dat de choke "uitgeschakeld" wordt.
Dus als je de indruk krijgt dat de choke het niet doet, haal hem eruit en test hem op de accu en meet de wisselspanning tussen de gele en groene draad van de choke-connector bij lopende motor.
Nee dat is niet zo, je verlichting werkt niet met gelijkspanning van de accu dus deze doet het niet als de motor niet loopt en ook weer de verlichting werkt met de wisselspanning van die gele draad waar ook de choke mee "uitgeschakeld" wordt.
Doet je koplamp het ook als de motor draait want dat is mij niet helemaal duidelijk?