Peugeot inlaat tunen

Carter

Active Member
Hallo ik ben carter en ben nieuw hier ik heb een peug speedfight 1 en wil mijn inlaat op t carter graag perfect maken is er iemand met ervaring die t een en ander kan uitleggen of beter nog duidelijke fotos met uitleg alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Hi Carter,

wat is je doel?

zolang je niet met een hele zware setup rijdt denk ik dat het een zinloos iets is. Sowieso heeft het flowen van je inlaat maar weinig effect. Alleen leuk wanneer je echt de laatste 0,5/1 % er uit wil halen.
 
Last edited:
Hallo melvin het is geen zware setup ik heb een malossi giet 70 opgeboord naar 49 mm zit op 73, 7 cc. timming uitlaatpoort 190 .spoel is 130 blowdown van 30 en compressie verhouding van 1:13,9 en een inlaattraject van stage 6 .dellorto 21 mm aangepast standaard luchtfilter yasuni r standaard onsteking met vervroegingsspie van een paar graden .de inlaat flowen omdat hij daar een beetje geknepen wordt dacht ik en puur omdat ik t leuk vind om eraan te klooien en zelf een vijl en dremel heb liggen.nu zijn er hier fotos verkrijgbaar maar zijn rete vaag en uitleg niet te lezen .ik kan zelf wel een beetje zien waar de restricties liggen en dat weghalen maar liever advies van iemand die dat perfect kan uitleggen bijvoorbaat dank
 
Hi Carter. Oke duidelijk. Leuk om te knutselen zo iets. Kan je er helaas voor peugeot niet bij helpen.

Stelde de vraag omdat er genoeg zijn die denken met hun 50 std en sito plus dat ze 2 keer zo hard gaan als ze de inlaat aanpassen ;)
Maar je hebt wel wat meer ervaring dan de meeste hier.
 
Had ook nog een vraag over de uitlaatpoort vorm 190 uitlaatpoorttiming maar is een ovale vorm dus echt veel verbranden gassen kan hij in eerste instantie niet makkelijk kwijt.67 procent totale breedte van de boring is toelaatbaar had ik gelezen ik zit nu op 30 mm ik kan gaan tot 32,8 daarom vragen ovrr de poort
 
Back
Top