Peugeot gaat niet hard

MaxvUnen

New Member
Hoi! Ik heb vanmiddag op mijn peugeot zenith een 70cc cilinder van airsol, een terugloop uitlaat van tecnigas gemonteerd verder heb ik een 12,5 mm carburateur met een maat 78 sproeier en een standaardlucht filter. Nu is het ding voordat ik de uitlaat en cilinder er op deed reed hij 70 nu 75 maar dat was niet helemaal mijn verwachting. Heeft iemand tips om hem 100+ te latenlopen?
 

Attachments

  • F3902BF0-5BCF-4756-ADD3-677064970F96.png
    F3902BF0-5BCF-4756-ADD3-677064970F96.png
    321.8 KB · Views: 1
Advertisement - register to remove this

met een aisal en een technigas gaat hij geen 100+
dat haal je met de meesten blokken nog niet eens met betere/snellere cilinders.

wil je dit halen zou je race cilinder moeten aanschaffen een uitlaat die er bij past.
en andere vertanding.

ik weet niet wat er standaard in de scooter zit want dat geef je niet aan?
iets meer info is welkom als je goed advies wilt.
 
Hoi! Ik heb vanmiddag op mijn peugeot zenith een 70cc cilinder van airsol, een terugloop uitlaat van tecnigas gemonteerd verder heb ik een 12,5 mm carburateur met een maat 78 sproeier en een standaardlucht filter. Nu is het ding voordat ik de uitlaat en cilinder er op deed reed hij 70 nu 75 maar dat was niet helemaal mijn verwachting. Heeft iemand tips om hem 100+ te latenlopen?
Langere (brom) vertanding is het belangrijkst nu. Dan goed afstellen. Heb hier een Zenith met Malossi sport 50, die loopt al met gemak 90 km. Complete vertanding van een brom Buxy erop gezet, is een half uurtje werk.
100 kmh is trouwens wel een beetje hard op die kleine wieltjes.
 
Om te beginnen is het een 70 l/c of lucht gekoelde watergekoeld loopt feller. Techni uitlaat is een prima keuze voor peugeot. Is het een snor of brom uitlaat? Zoja heb je de prop er wel uit gehaald. En een originele luchtfilter op een 70cc is niet goed een grotere cilinder heeft meer brandstof nodig dus ook meer lucht vandaar koop er een powerfilter voor. Ik zou die 12mm caburateur lekker houden hoger brengt niet veel voor de peugeot blokken komt door de slechte in laat van peugeot blokken.. overigens is 100km/h zeker wel te halen mij is het gelukt met mijn speedfight 103km/h gps gemeten de enigsge manier omdat te halen bij peugeut blokken is gewoon alles aan passen maar dat houd wel in alles gaat ook sneller naar de tering zeker bij een laagtoerig blok. Daarom zou ik als setup doen 70cc technigas uitlaat malossi vario powerfilter en dan bougie perfect bruin afstellen. En dan kan je beginnen met de rollen druk veer en trekveren af te stellen
 
Back
Top