Quincy Vos

New Member
Beste forum lezers,
Mijn fox reed erg goed liep rond de 58/60 trok mooi lineair op en klonk ook heel mooi qua toerenverloop.

ik heb er niks aan veranderd en sinds kort begon ie erg ravelig te lopen en wanneer ik mijn benzine kraan dicht deed trok ie weer heel even op als vanouds (mooi lineair) maar dan doe ik mijn benzine kraan weer open en loopt ie weer erg ravelig, ik heb ook weinig vermogen onderin alsof ie bijna geen vermogen heeft en er zit ook een hele vertraging tussen gas geven en vermogen krijgen.

sinds gister doet ie t bijna helemaal niet meer met t achterwiel in de lucht draait t op minimale snelheid als ik vol gas geef en als ik gas los laat valt ie uit. Ik weet niet wat er allemaal mis mee kan zijn omdat ik er niks aan heb veranderd ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik snap er niks van
Setup:
50cc standaard
Malossi multivar
Tecnigas uitlaat groot zonder proppen
Witte drukveer
7Gram rollen
 
Advertisement - register to remove this

Gokje:

Met de benzine kraan dicht zakt het brandstofniveau in de vlotterkamer van de carburateur omdat er geen aanvoer van brandstof meer is.
Daardoor krijgt het blokje een steeds armer mengsel en blijkbaar loopt de brommer hierop beter voor een moment.
MAW, als de benzine kraan open staat is je mengsel dat de cilinder binnenkomt te rijk.
Als de scooter eerst wel goed gelopen heeft met de hoofdsproeier die er nu in zit, betekent dit dit, dat er minder zuurstof bij dezelfde hoeveelheid benzine wordt gemixt.

Dus:

Kijk eens naar je luchtfilter.
 
Back
Top