gekkenhuis
Well-Known Member
Ok, hallo goedenavond, wil niet verkeerd overkomen...
Ik wil alvast zeggen ik ben geen beginner, dus graag geen beginner oplossingen, want ik heb zelf al 99% uigezocht wat het probleem is.
Maar zoek extra informatie of ervaringen voordat ik onnodig geld uitgeef
Ik heb een foxje gekocht, reed niet... Daarna carb gecleaned, nieuw sito pijpie erop, verse malossi sport vario erin + rolletjes, en nieuwe bando v-snaar..
Sproeiertje 72 zat erin luchtfilter was opgeboord ook, met een begrensde uitlaat toen ik hem kocht............... ja veel te groot voor een begrensd uitlaatje.
In ieder geval mijn oude fox deluxe 10 jaar geleden reed met sito pijpie en vario zon 75-85, deze gaat niet harder dan 62 op digitaal, op volle toeren.... dus zuivere afstelling, en ook geen slippende v-snaar.
DUS ik weet 99,99% zeker dat de tandwiel verhouding verrot is, want motor loopt als een zonnetje en trekt als een beest, maar jaagt meteen in toeren na de 45...
Ik dacht ah vast een koppel probleem 2e versnellnig pakt ie niet, hoppa gianelli eronder, sproeiertje 76, lopen als een fucking trein motorisch, maar overbrengings gewijs nog steeds -1.. trekt binnen 1 keer gas vanaf 0 naar 45 en dan 65-70 max puur uit toeren, ik rijd ook meestal 40-45 om blok niet teveel te stressen, want gekke ding blijft steeds hogere toeren gillen
+ mijn gewichten slijten als een idioot omdat de vario aan ze eind zit bij 45 en de G krachten alleen maar groter en groter worden naarmate motortoerental toeneemt....
Uitrollen bij stoplicht loopt motor vrij vanaf 5 km en lager, ipv 15-20 op me oude foxie?
DUS
Mijn simpele maar duidenlijke conclusie is, de tandwiel verhouding is veels te kort om enige topsnelheid te halen, lekker voor in de stad, maar niet voor naar het strand...
(Net zoals met de suzuki streetmagic?)
WEET iemand, wat de standaard orginele tandwiel verhouding is van een peugeot fox brom model? primair en/of secundair?
Kon niets vinden in bouwtekeningen van de fox, alleen bestelnummers
Ben bang er een snorblok onder is gegooid.......... hij rijd verder als een beest.... net als nieuw... dus erg vreemd...
Ik ben bang met ene malossi setje meteen een 70cc verhouding te krijgen waar ik dan weerop achteruit ga, en heb geen zin om weer alles te gaan opvoeren met ome agent... aangezien ik de orginele verhoudingen niet weet...
Of heeft iemand toevallig een orgineel setje primair liggen van een fox BROM?
Of een BROM blokkie+vertanding en evt. ook velgen ofzo.
Oh ja, heb zelf nog een vers gereviseerd F-12 blok te koop met barikit cig-12 racekrukas + c4 lagers (krukas tot 15.000 rpm)en bijna alles nieuw erin, tot aan startkoppeling toe! Alleen getest nooit echt gereden helaas..... i.v.m beeindigen project.
Plus nog berg velgen van F-12 , SR en Aerox, mag allemaal weg voor een "prikkie" ivm met ruimtegebrek, en wil er iemand blij mee maken, doe er niets meer mee, heb een leuk foxje nu.
Graag hulp!!1
Bedankt
Ik wil alvast zeggen ik ben geen beginner, dus graag geen beginner oplossingen, want ik heb zelf al 99% uigezocht wat het probleem is.
Maar zoek extra informatie of ervaringen voordat ik onnodig geld uitgeef
Ik heb een foxje gekocht, reed niet... Daarna carb gecleaned, nieuw sito pijpie erop, verse malossi sport vario erin + rolletjes, en nieuwe bando v-snaar..
Sproeiertje 72 zat erin luchtfilter was opgeboord ook, met een begrensde uitlaat toen ik hem kocht............... ja veel te groot voor een begrensd uitlaatje.
In ieder geval mijn oude fox deluxe 10 jaar geleden reed met sito pijpie en vario zon 75-85, deze gaat niet harder dan 62 op digitaal, op volle toeren.... dus zuivere afstelling, en ook geen slippende v-snaar.
DUS ik weet 99,99% zeker dat de tandwiel verhouding verrot is, want motor loopt als een zonnetje en trekt als een beest, maar jaagt meteen in toeren na de 45...
Ik dacht ah vast een koppel probleem 2e versnellnig pakt ie niet, hoppa gianelli eronder, sproeiertje 76, lopen als een fucking trein motorisch, maar overbrengings gewijs nog steeds -1.. trekt binnen 1 keer gas vanaf 0 naar 45 en dan 65-70 max puur uit toeren, ik rijd ook meestal 40-45 om blok niet teveel te stressen, want gekke ding blijft steeds hogere toeren gillen
+ mijn gewichten slijten als een idioot omdat de vario aan ze eind zit bij 45 en de G krachten alleen maar groter en groter worden naarmate motortoerental toeneemt....
Uitrollen bij stoplicht loopt motor vrij vanaf 5 km en lager, ipv 15-20 op me oude foxie?
DUS
Mijn simpele maar duidenlijke conclusie is, de tandwiel verhouding is veels te kort om enige topsnelheid te halen, lekker voor in de stad, maar niet voor naar het strand...
(Net zoals met de suzuki streetmagic?)
WEET iemand, wat de standaard orginele tandwiel verhouding is van een peugeot fox brom model? primair en/of secundair?
Kon niets vinden in bouwtekeningen van de fox, alleen bestelnummers
Ben bang er een snorblok onder is gegooid.......... hij rijd verder als een beest.... net als nieuw... dus erg vreemd...
Ik ben bang met ene malossi setje meteen een 70cc verhouding te krijgen waar ik dan weerop achteruit ga, en heb geen zin om weer alles te gaan opvoeren met ome agent... aangezien ik de orginele verhoudingen niet weet...
Of heeft iemand toevallig een orgineel setje primair liggen van een fox BROM?
Of een BROM blokkie+vertanding en evt. ook velgen ofzo.
Oh ja, heb zelf nog een vers gereviseerd F-12 blok te koop met barikit cig-12 racekrukas + c4 lagers (krukas tot 15.000 rpm)en bijna alles nieuw erin, tot aan startkoppeling toe! Alleen getest nooit echt gereden helaas..... i.v.m beeindigen project.
Plus nog berg velgen van F-12 , SR en Aerox, mag allemaal weg voor een "prikkie" ivm met ruimtegebrek, en wil er iemand blij mee maken, doe er niets meer mee, heb een leuk foxje nu.
Graag hulp!!1
Bedankt
Last edited: