Peugeot fox valt uit

AliTHJ

New Member
Ik heb een peugeot fox met pas een nieuwe zuiger erin cilinder is wel gebruikt hij start gewoon maar als ik rij op een gegeven moment gaat ie uit maar als ik de choke indruk blijft ie even meedraaien maar toch gaat ie uit en dan start ie niet meer tot pas over 10 min ofzo wat zou het kunnen zijn ?? Ik denk iets met pakkingen maar weet het niet zeker wat denken jullie
 
Advertisement - register to remove this

Zomaar een nieuwe zuiger gaan kopen op een gebruikte cilinder is niet echt aan te raden, zonder de cilinder eerst te inspecteren op tolerantie / schade / slijtage.. En daarnaast moet hij ook nagemeten worden of dat de boring nog rond is en niet na verloop van tijd ovaal geworden is.

Zuiger en cilinder moeten dus goed op elkaar passen, om latere problemen te vermijden.. Het kan in jou geval zijn dat de cilinder al zwaar versleten is en dat het kopen van een nieuw zuigertje niet de goede keuze is geweest.
 
Zomaar een nieuwe zuiger gaan kopen op een gebruikte cilinder is niet echt aan te raden, zonder de cilinder eerst te inspecteren op tolerantie / schade / slijtage.. En daarnaast moet hij ook nagemeten worden of dat de boring nog rond is en niet na verloop van tijd ovaal geworden is.

Zuiger en cilinder moeten dus goed op elkaar passen, om latere problemen te vermijden.. Het kan in jou geval zijn dat de cilinder al zwaar versleten is en dat het kopen van een nieuw zuigertje niet de goede keuze is geweest.
Cilinder is niks mis mee en paste er perfect in
 
Dat kan je als je het goed wilt doen niet op het oog zien.. Dat zal je moeten nameten. Zuigers en overmaat zuigers verschillen ook in tienden / hondersten van een milimeter. Een cilinder moet ook nagemeten worden om te zien of hij niet ovaal is.. Als de cilinder maar een beetje ovaal is kan die als je een nieuwe zuiger hebt gekocht op bepaalde plekken alsnog geen goede dichting geven.. Ook al past de zuiger in de cilinder. Wilt nog niet zeggen dat het ook direct 100% goed is.. Hoe je een cilinder nameet kan je vinden in diverse `Workshop manuals` van een bepaalde type scooters online..
De basis geld eigenlijk voor elke scooter of brommer.

Maar goed als je denkt dat het past, lekker eronder knallen en snel ermee gaan rijden.. Verwacht dan ook geen verdere vragen dan meer als je er dan zoveel vertrouwen erin hebt dan het wel gaat werken.
Kan uiteraard hier 10 minuten van mijn tijd gaan voldoen, maar als je de informatie niet begrijpt of er verder er niks ermee wilt doen, dan heeft dat ook niet zo heel veel zin.
 
Back
Top