Peugeot Fox valt uit na klein stukje rijden

BerendFox

New Member
Ik heb wat hulp nodig bij mijn peugeot fox.
Ik rij er al 8 jaar op en dacht het meeste wel te kennen inmiddels, maar ik weet nu niet wat het kan zijn.

Wat is er mis:
Mijn brommer start top en loopt mooi stationair. Als ik ga rijden trekt hij ook mooi op en komt op toeren. Na ca. 150m houdt ie een beetje in en na 200m valt hij compleet uit met een moooooowp geluid. Het lijkt of hij dan ook niet meer vonkt.
Als ik dan weer gas geef valt hij nog sneller uit.
Als ik een par seconden wacht kickt hij weer met gemak en en begint het weer van vooraf aan.

De problemen ontstonden nadat mijn brommer een tijdje (half jaar) heeft stilgestaan.
Voordat ik ging rijden heb ik alles nagelopen.
Carburateur schoon (meermaals gecheckt), membraan, nieuwe benzine, nieuwe bobine, nieuwe bougie en nieuwe sito+ uitlaat.

Thanks alvast!
 
Advertisement - register to remove this

Vaak is dit een probleem in de brandstof toevoer naar de carburateur. Doordat er niet genoeg brandstof komt word de vlotterkamer leeg gezogen en valt hij uit.

Vervolgens loopt de vlotterkamer langzaam weer vol en start hij weer. Ik zou beginnen met nakijken van de (vacuum)brandstofkraan en slangen. Zo nodig vervangen
 
Last edited:
Vaak is dit een probleem in de brandstof toevoer naar de carburateur. Doordat er niet genoeg brandstof komt word de vlotterkamer leeg gezogen en valt hij uit.

Vervolgens loopt de vlotterkamer langzaam weer vol en start hij weer. Ik zou beginnen met nakijken van de (vacuum)brandstofkraan en slangen. Zo nodig vervangen
Thanks voor je antwoord! Ik dacht hier inderdaad ook aan. Ik heb mijn brandstofkraan helemaal gedemonteerd en doorgelopen. Hij lijkt het goed te doen. Ik zou denken, snel goed genoeg om een brommer draaiend te houden. Maar ik zal het eens met een nieuwe kraan proberen.
Er zit geen vacuumslang op de carburateur van mijn fox.

Zonder tankdop verandert er niks aan de doorstroom.
Ook rijdend verandert het probleem dan niet.
 
Update: Ik heb de benzinekraan niet vervangen. De benzine leek goed genoeg door te lopen dus ben ik toch maar weer bij de carburateur gaan kijken. Ik heb een beetje zitten morrelen met de vlotternaald en hoe die bevestigd zit aan de vlotter. Hij lijkt het nu zowaar weer goed te doen, maar ik wil nog even een weekje rijden voor een finale oordeel. Thanks voor de goeie tip in ieder geval!
 
Back
Top