Peugeot Fox start niet

Wouterburgel

New Member
Hallo forummers!

Ik heb laatst een peugeot fox ergens gratis opgehaald, deze startte niet meer. Na wat klooien is het gelukt om hem te starten, tenminste voor zolang het duurde. Er zat eerst een breuk in de kabel van de ECT naar de bobine, dit gerepareerd en daarna startte ie nog steeds niet. Na wat zoeken kwamen we erachter om misschien wat benzine in de cilinder te gieten en dan te starten dit werkte. Maar nu is het probleem dat we hem niet anders kunnen starten dan benzine in het bougiegat te gieten. Graag hulp

P.s de peugeot is flink opgevoerd en rijd zo 60 tot 80km/u.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb de carburateur al schoongemaakt, er komt sowieso benzine in de vlotterkamer, weet niet of het genoeg is maar ik denk van wel. Want als we hem eenmaal starten (na een beetje mengsmeer in cilinder gooien) blijft ie goed lopen
 
We denken nu zelf dat het komt doordat er geen choke meer opzit, alleen heb ik geen idee hoe je die moet monteren. Een automatische wordt het sowieso niet omdat bijna alle kabels afgeknipt zijn (Nee niet degene van de ontsteking). Of denken jullie dat het wat anders is?
 
Beste procedure wat je kan doen is het volgende.

1. Controleer of dat de motor rond gaat.
2. Controleer of dat de ontsteking een goede duidelijke vonk maakt.
3. Benzine aftappen bij een scooter die te lang stil gestaan heeft en vervangen voor nieuwe.
4. Carburateur geheel laten reinigen..

Vanuit daar verder kijken of dat je cilinder en of zuiger ook zal moeten vervangen.
 
Als je start, zonder gas te geven, wat in ieder usermanual staat, gebruik je voornamelijk de stationairsproeier.
Deze moet dus goed schoon zijn.

Verder als de motor eenmaal loopt creeert deze meer onderdruk, lees zuigt beter benzine aan, dan wanneer je hem probeert te starten.

Welke benzinekraan heeft jouw fox, een handmatige of elektrisch bediende?
 
Back
Top