Peugeot fox (snor) heeft geen vermogen bij vol gas.

pieters

New Member
Goedendag,

ik heb een Peugeot fox (snor) met een probleempje. De fox stopt er mee bij vol gas. Al geef ik een beetje gas doe ie het prima, maar als is vol gas geeft dan stopt de fox ermee. Ik heb recent twee veranderingen gedaan.

- prop eruit gehaald
- luchtfilter begrenzer vergroot

sinds de luchtfilter begrenzer groter is geworden zijn de problemen gestart. Zou het hier aan kunnen liggen?

er zit een sproeier maatje 54 in. Hopelijk kan iemand mij helpen!

Groetjes piet.
 
Advertisement - register to remove this

Je hebt iets verkeerds gedaan met je luchtfilter of begrenzing. Als het goed is krijgen deze bij Peugeot lucht aangezogen. Als er ook maar ergens valse lucht komt, start ie en slaat meteen af. Heb je je kap er nog wel opzitten? Luchtcircuit gesloten?

Beter controleren op valse lucht.
 
90 graden luchtslangetje wat IN je luchtfilterkap zelf zit aan je luchtinlaat van je carburateur. Deze kan je gewoon afsnijden bij het begin van je luchtinlaat carburateur.
 
Last edited:
Het luchtcircuit staat denk niet gesloten (is dat een een schroefje bij de carb?) voorderest heeft de fox het ook zonder luchtfilter dus denk dat het probleem niet echt daar in zit.

over valse lucht gesproken, toen ik de prop er uit heb gehaald is zo’n koper plaatje afgebroken (misschien is het een pakkinog?) en zit de uitlaat met 1 schroef aan mij cilinder vast omdat de andere kant kapot is en niks ingedraaid kan worden. Kan het zo zijn dat daar valse lucht wordt getrokken???

alvast bedankt voor de reactie.
 
Back
Top