Peugeot Fox probleem

FoxRider

New Member
Hallo,

Ik heb een raar probleem met mijn Peugeot Fox. Als ik heel lang rijd gaat alles goed en prima maar na een km of 20 gaat hij raar doen (ik heb dit 1x eerder gehad) hij gaat dan ineens heel langzaam rijden en een beetje stotteren en valt af en toe uit (net of de benzine op is) en starten gaat dan moeilijk. Als ik hem weer gestart heb gekregen dan kan ik weer een paar honderd meter reden en dan begint het gezeik weer... Maar als ik hem een nacht in de schuur heb staan dan doet hij het weer prima (af en toe hoge toeren stationair als hij koud is en reageerd direct) Weten jullie wat dit zou kunnen zijn? Misschien een warmloper o.i.d.?
 
Advertisement - register to remove this

Ja de kleur kan vaak al veel over een eventueel probleem zeggen en ook weer een hoop uitsluiten :)
 
Maar dat kan ik niet nu doen denk, je moet zeker eerst een stuk rijden en dat weer mee maken? Dat je het dan kunt aflezen.
 
Nee, je kan hem gewoon nu eruit halen, maak anders een foto van de bougie en upload hier :)
 
Hierbij de foto's. Volgens mij is dit niet zo best haha
 

Attachments

  • 20180515_223544.jpg
    20180515_223544.jpg
    576.6 KB · Views: 13
  • 20180515_223611.jpg
    20180515_223611.jpg
    105.3 KB · Views: 13
Aan de hand van de foto, kan ik zeggen dat het mengsel te rijk staat..

Wanneer heeft de brommer voor het laatst onderhoud gehad?? Want je moet zeker niet vergeten om bij de beurten het luchtfilter schoon te maken.
Komt er minder lucht door (als het filter vuil is) dan word het mengsel ook rijker. En hoef het probleem niet perse aan de sproeier te liggen.

Heb je het filter schoon en de rest is in orde, dan moet je het mengsel nog even in de gaten houden.. Als de bougie dan zo blijf, raad ik je aan om de sproeier eens een stapje te verkleinen.
 
Back
Top