Peugeot Fox opvoeren gaat moeizaam

PeugeotFoxDrama

New Member
Het gaat om een Peugeot fox 50 cc.

Ik heb de inlaat en uitlaat prop verwijdert. de sproeier was 46 en nu 72. als ik naar de kleur van de bougie kijk en luister naar de draaiende motor lijkt hij nog net teveel lucht te krijgen. Vandaag heb ik de variorollen vervangen. Die waren aan een of twee zijdes versleten. er kwam 10gram uit en standaard is 6 gram. mij leek 6 gram daarom dus de beste keuze omdat hij moeilijk van zijn plaats kwam. Er was geen varioring aanwezig, wel las ik ergens dat je een ring moet verplaatsen van tussen de vario naar achter vario richting de krukas. dit was al gedaan en heb ik ook zo gelaten.

Maar nu: Hij gaat niet boven de 25km/h ondanks het "ontgrenzen". Zie ik iets over het hoofd?
Ik begrijp dat er genoeg tuning onderdelen zijn maar het lijkt me vreemd dat zo'n snor wordt begrenst als ie zonder de begrenzers ook maar 25 km/h haalt? :rolleyes:
 
Advertisement - register to remove this

sproeier 72 is trouwens best wel groot. En om meteen van 46 naar 72 te gaan is best wel een grote stap, gok dat rond de 55 beter is. Maar dat kan je het beste zien aan de bougie of die nu te donker is of niet.
Weet niet veel van de peugeot fox maar als alle begrenzingen eruit zijn zou hij prima boven de 25 moeten komen, lijkt me. Dus er moet wel iets aan de hand zijn. Heeft hij goeie compressie? Trekt hij geen valse lucht? Stroomt er een stevige stroom benzine uit de slang en is de carb schoon?
 
Ik heb de cilinderpakkingen vervangen. ook de carb is schoon. ik ga wel een revisie setje bestellen voor de karb want hij zweet wel benzine. de benzine toevoer lijkt ook prima. ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal maar het is een continue stroom. Een mogelijke boosdoener kan wel het membraam en het spruitstuk zijn. aan de ene kant zit ie vast met 2 boutjes maar aan de andere zijde twee boutjes(?) met een platte kop. ze lopen beetje taps toe en daarna plat. Idee hoe ik deze los kan krijgen of wat het zijn? daar zou valse lucht kunnen komen of een versleten membraam.
 
een boutje met een gladde bolle kop zonder gleuf oid bedoel je? Je kan de kop daarvan met een slijptol eraf slijpen en dan kan je als het spruitstuk eraf is ze redelijk makkelijk losdraaien
 
Ja, een soort verzonken slotbout? Maar goed idee, had ik zelf nog niet bedacht. Ik heb zelf ook geen slijptol maar een goede vriend van mij wel en die is niet bang om hem te gebruiken;)
 
Back
Top