Quincy Vos

New Member
Hallo leden, ik heb sinds kort een andere peug fox maar die heeft de benzine en olie los van elkaar , vrienden van mij zeggen dat zulke systemen bij andere brommers vaak stuk gaan. Is dit ook t geval bij n fox ?
 
Advertisement - register to remove this

Het is inderdaad een mogelijkheid dat zo'n olie pompje er mee ophoud met als gevolg dat je geen olie meer in je brandstof krijgt. Met alle gevolgen van dien. Mensen vertrouwen zo'n systeem vaak niet omdat je het namelijk niet merkt wanneer het olie pompje het niet doet dus je krijgt dan zomaar een warm/vast loper. Door deze pomp eruit te halen en zelf te mengen vermijd je dit risico. Een ander risico wat hierbij komt is dat je de verkeerde meng verhouding verbruikt. Dus daar even goed op letten met mixen. Zelf voor mijn crossers en grasmaaiers wel gemixt. een tip; liever ietsje te veel olie dan net ietsje te weinig maar liefste natuurlijk de juiste verhouding. Verder heb ik zelf nooit de olie pompjes eruit gesloopt bij mijn scooters en ook mijn huidige scooter rijd met een olie pomp.
 
Back
Top