peugeot fox deluxe draait niet stationair

bicky

New Member
hallo iedereen,

ik heb een peugeot fox deluxe en die gebruik ik nu om naar het werk te rijden.
maar nu draait hij niet stationair.

batterij en bougie zijn vervangen (ouderdom).

als ik met de stationair schroef en de luchtschroef speel gebeurd er niet veel, ofwel start hij niet meer ofwel gaat het wel.
maar stationair lopen doet hij niet.

qwa het rijden gaat het goed, hij trekt snel en rijd vlot maar eens aan rode stoplichten en ik moet stoppen valt de motor uit.
kickstarter werkt, start meestal van eerste keer.
elektrische start werkte, maar doet het nu maar soms.

waar kan het aan liggen en hoe kan ik dit oplossen ?

(heb niet zo veel verstand van)

groetjes
michael
 
Advertisement - register to remove this

VOLLEDIGE INFO

de snorfiets is enkele jaren geleden gekocht van een man die scooters opmaakt.
hij heeft steeds goed gereden, tot van de een op andere dag hij stilviel tijdens het rijden. en kregen hem niet meer gestart.
hij heeft bijna 3 jaar stil onder een afdak gestaan.

hierna hebben we hem eens goed onderhanden genomen. oude uitlaat eraf en uitgestookt. dit hielp niet dus hebben we een nieuwe originele erop gezet. hij rookte dan zeer hard, dat is nu weg.
alsook een nieuwe batterij en bougie gestoken.
de carburateur is ook schoon geblazen.
de oude olie en naft eruit en nieuwe erin.
meeste leidingen zijn ook uitgeblazen.

hij draaide hierna wel stationair en reed goed. soms terughoudend en trekte zeer slecht op.
tot op de dag van vandaag draait hij niet meer stationair maar rijd wel perfect als hij eenmaal aan het rijden is.

het starten van de motor ging soepel, dit gaat nu lastiger, momenteel met kickstart gaat hij zo goed als meteen in gang.
met de elektrische start gaat hij meestal niet ingang.

hij rijd (op de teller) rond de 40 voor deze A klasse.

het enigste probleem is dat hij niet wil stationair lopen (ook niet met stationairschroef).
 
Carburateur kan je beter via andere wegen even schoonmaken. Waarschijnlijk de stationair sproeier of sproeierbuis nog verstopt.
Anders misschien de afdichting van de luchtschroef verouderd en niet goed afdicht.
 
Inderdaad de sproeiers doorblazen, pakkingen nakijken kan ook wat opleveren.
Hoever heb je je stationairsproeier ingedraaid? Niet vast hoop ik!?
 
Niet stationair lopen kan de volgende oorzaken hebben:

- Niet de juiste hoofsproeier gebruikt (dan is het hoofdmengsel te arm) (stationair mengsel en hoofdmengsel lopen naar elkaar over)
Bij gas geven kan de boel gaan smoren..

- Niet de juiste stationair sproeier gebruikt en of de luchtschroef staat niet optimaal / goed afgesteld of deze sproeier of kanaal zit verstopt.

- Slechte zuigerveren en of cilinder. (teveel compressie verlies op lagere toeren en daardat dit te laag word valt de motor uit.

- Zou ook kunnen door een verstopte uitlaat of een luchtfilter matje dat amper nog verse lucht kan aanzuigen.

- Motorblok zou ook ergens valse lucht kunnen aanzuigen.. Daardoor word het de benzine mengsel afstelling te arm en dan valt hij ook uit.
 
Back
Top