Peugeot Fox - Blijft stil vallen en haperen

ThierryP

Well-Known Member
De brommer in kwestie een Peugeot Fox ( T057S ) niet zeker van het exacte bouwjaar. Kan dit aan de hand van het chassis nummer achterhaald worden?
Na veel sleutelen draait deze nog steeds niet zoals het hoort. Tijdens het rijden valt deze geregeld stil en bij het accelereren houd deze ook in, maakt hierbij een pruttelend geluid. Heeft eventjes goed gedraaid als de motor goed warm stond. Volgende zaken zijn er reeds aan gebeurd:

- Nieuwe bougie (NGK BR 6 HS)
- Nieuwe bobine en bougiedop
- Nieuwe CDI van peugeotfox.nl niet zeker of dit de correcte is aangezien er vanaf 2003 bijstond en het bouwjaar van de brommer niet met zekerheid gekend is. Draait hetzelfde met oude CDI die met een leeuwtje erop.
- Carburator revisie aan de hand ven revisie setje, de gasnaald stond oorspronkelijk in het onderste tandje van de 3, staat nu in het midden.
- Nieuwe zuiger
- Pakkingen: cilinder, cilinderkop, uitlaat, carburator en membraan

Iemand enig idee waar ik nog kan zoeken naar het probleem of welke afstelling ik moet herzien?
Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Voor de CDI altijd de originele gebruiken, het is bekend dat die vaker wel eens kapot gaan.. Maar imitatie is vaker nog erger.

Kijk vooral de kabelboom eens na op kabelbreuk of kabels die er niet meer zo netjes eruit zien. Ook de stekkers op oxidatie controleren..

En raad je aan om het vliegwiel eens goed schoon te maken aan de binnenkant.. Naar zoveel kilometers willen die dingen vol met zand en modder zitten zodat ook de ontsteking meer beperkt word.

De gasnaald raad ik je aan om deze terug te zetten op de oude correcte stand. Bobines uit china ook het liefst vermijden.. Die goedkope troep is de moeite niet waard.. Hoe meer je van dat goedkope zooi eronder schroeft hoe lastiger het word om een eventueel euvel proberen te vinden..
 
Back
Top