Peugeot fox bendix/startmotor kapot?

Stefan93

New Member
Beste lezers,
Ik ben mijn oude peugeot fox aan het opknappen en wou m gister elektrisch starten want ik wacht nog op een nieuwe kickstartronsel. Nou klinkt het alsof de bundix tegen het starttandwiel aanslijt als ik hem start.. het rinkelt en kraakt dus klinkt echt niet goed.. heb de bendix met de hand gewoon naar voor kunnen draaien dus hij zit niet vast.. het lijkt alsof hij vastslaat op het moment dat i tegen het tandwiel aankomt.. het tandwiel zit goed gemonteerd en kan gewoon goed draaien.. heeft iemand hier meer ervaring of verstand van?

gr Stefan
 

Attachments

  • B9293048-6788-43C7-8366-0AE8DEF04082.jpeg
    B9293048-6788-43C7-8366-0AE8DEF04082.jpeg
    120.6 KB · Views: 8
Advertisement - register to remove this

Mogelijk een shim of waaier (opvulring) aan de achterzijde van de bendix plaatsen?
Let er wel op dat de snaar naarvolledige hoogte in de vario moet kunnen zonder de bendix te raken.
Groet,
 
@Harrr vanmiddag met de bendix naar de Scooterdealer geweest, Mijn bendix draaie niet meer genoeg naar buiten omdat het vario tandwiel deze heeft beschadigd. Een nieuwe gehaald maar die kwam weer teveel naar voren.. zat tegen het tandwiel aan. Weer terug en nu is nog niet je van het durf m zo niet te starten. Maar toen kwam de postbezorger met de nieuwe rondsel en ja hoor hij starte na een paar keer maar hij begon zo erg te roken (had de uitlaat er nog niet op) en hij stond nog in de schuur:sweatsmile:
Snel dat ding uit gezet want ik zag al bijna niks meer. Uitlaat erop en toen weer aangezet. Hij start wel na een aantal keer kicken maar daarna valt ie weer uit na een paar seconden..
Als ik gas geef dan wil die héél even en dan valt i weer uit..

nu ff genoeg gehad voor vandaag
 
Back
Top