Peugeot fox 50cc bouwjaar 1986

Heidike

New Member
Hoi scooterfanaten!

Zal eerst eens beginnen met me voor te stellen, ben een leek op het vlak van scooters, de naam is Heidi en ik ben tja, al 40 jaar ondertussen maar voel me gewoon nog 16 dus de spirit om te leren sleutelen zit er nog helemaal in

Ik heb me vorig jaar dus een peugeot fox 50cc gekocht van '86, een oud ding maar het deed waar ik het voor nodig had, me brengen waar ik naartoe wou.

Op een dag hoorde ik plots het geluid van 2 ronddraaiende schijven die precies over elkaar schuurden en niet veel later blokkeerde de scooter ineens en viel stil...

Ik kreeg hem weer aan de praat maar het schurende geluid bleef en heel voorzichtig reed ik naar huis. Daar vees ik de scooter open langs de kant van de vario maar ik miszag niet direct iets...

Hebben jullie kenners enig idee waar ik moet beginnen zoeken?

Klein detail: daar waar ik ervoor slechts 1 keer moest kicken om hem te starten, daar lijkt het nu dat de kickstarter heeeeel erg stroef gaat, bijna alsof die blokkeerd...
 
Advertisement - register to remove this

Haal eerst de carterkap eens eraf.. En controlleer eens alles om te zien in welke staat het verkeerd.. En of dat alles ook goed vast zit..

Zeker als je een 2de handse koop altijd compleet even nalopen.. Zie je ook zo wat er dan vervangen moet worden.. (vaak word er ook te slecht aan onderhoud gedaan, of de scooter / brommer word gewoon helemaal opgereden, en zit jij met een afdankertje)
 
Back
Top