peugeot elystar opvoeren

malin geessinck

New Member
goede dag allemaal, ik heb een peugeot elystar tsdi 2t 50cc 2takt 2005, en zou hem graag op willen voeren tot de max. hij loopt nu 75 door alleen de varioplaat te hebben verwijderd. er zit geen prop in de uitlaat, en er komt morgen een variateurset in van malossi. hoe kan ik hem nog sneller laten opvoeren?,

ik heb ook op internet bekeken naar een onbegrenze cdi en die was er, maar in de handleiding en in de scooter zelf, kon ik niks vinden over het feit. dat er een ecu van een bonbine in zit.?

hou de reactie leuk en nuttig, ben gewoon opzoek naar iemand die der verstand van heeft! :)
 
Advertisement - register to remove this

ik weet niet als het een injectie motor is, er zit wel een cabrateur op en heeft geen ecu,

(en het heeft een kickstart, maar denk niet dat dat daar wat mee te maken heeft :) )
Het antwoord is je al eerder gegeven .
TSDI betekent : Two Stroke Direct Injection.
Je wil niet luisteren , of de gegeven antwoorden niet accepteren .
Dus je kan steeds weer een nieuw Topic starten , en WEER de zelfde antwoorden krijgen .

Denk dat je beter naar de Dealer kan gaan. Naar een ECHTE Kenner !
 
Het antwoord is je al eerder gegeven.
TSDI betekent: T wo S troke D irect I njection.
Je wil niet luisteren , of de antwoorden niet accepteren .
Dus je kan weer een nieuw Topic starten , en WEER de uitkomst krijgen .

Denk dat je beter naar de Dealer kan gaan. Naar een ECHTE Kenner !
ah ok. weet je toevallig dan waar de ecu, cdi, en bonbine zit?
 
TSDI is echt een injectie scooter en heeft een ECU en dus geen CDI.
Het kan dus wel zijn dat deze brommer ooit is omgebouwd naar een carburateurversie door de eventuele vorige eigenaar.
 
TSDI is echt een injectie scooter en heeft een ECU en dus geen CDI.
Het kan dus wel zijn dat deze brommer ooit is omgebouwd naar een carburateurversie door de eventuele vorige eigenaar.
oke oke. ja ik heb namelijk de scooter uit elkaar gehaald maar ik kwam niks tegen, heel gek denk ik?, ik heb ook niet zo verstand van dit motor blok, normaal sleutel ik aan 4t 3v iget blokken, en ziet der wat anders uit, het zal mischien een beetje dom klinken, maar wat houd het precies in "carburateurversie" en wat veranderd er dan (wat word er weg gehaald en in gezet zegmaar), ik probeer het gewoon te snappen :)
Post automatically merged:

oke oke. ja ik heb namelijk de scooter uit elkaar gehaald maar ik kwam niks tegen, heel gek denk ik?, ik heb ook niet zo verstand van dit motor blok, normaal sleutel ik aan 4t 3v iget blokken, en ziet der wat anders uit, het zal mischien een beetje dom klinken, maar wat houd het precies in "carburateurversie" en wat veranderd er dan (wat woord er weg gehaald en in gezet zegmaar), ik probeer het gewoon te snappen:)
en wat zijn de opties die der nog zijn om de scooter op te kunnen voeren?
 
Last edited:
Ik heb even bij deze post een bijlage toegevoegd bekijk deze even en je hebt de antwoorden op je post#5.

Peugeot was met deze TSDI technologie toch wel z'n tijd vooruit.
Als jij aan I-get blokken sleutelt weet je toch zeker wel het verschil tussen een Injectieblok en carburateurblok?
Ik heb zelf geen kennis en ervaring met deze TSDI technologie en ik kan alleen maar raden wat er moet gebeuren om van een injectiemotor een carburateurmotor te maken.

De Elystar is namelijk ook geleverd in een carburateurversie en als ik de elektrische schema's vergelijk heb je een totaal andere draadboom nodig en in de plaats van de ECU krijg je dan een speciale CDI met de oliepompsturing ingebouwd.
Verder wordt het lucht en brandstof injectiesysteem vervangen door een carburateur.

Kortom nogal een ingrijpende verandering waar je niet zomaar aan begint.
 

Attachments

  • elystar.pdf
    292.5 KB · Views: 8
Back
Top