Peugeot Elyseo vario moer loskrijgen

Enterprise

Well-Known Member
Hoe krijg je bij deze scooter uit 2003-2005 de vario moer los? Zijn hier speciale vario blokkeer sleutels voor?
Ik heb geen luchthamer en gebruik normaal gesproken een zuigerstop maar aangezien de bougie schuin in de kop zit durf ik dit niet aan. Of kan dit geen kwaad?

Zuigerstop mogelijk of toch een blokkeersleutel?
 
Advertisement - register to remove this

zuigerstop werk idd niet top oo peug blokken. Al vaker gekut mee gehad.

Ik zelf heb er een elek slagmoer sleutel voor aangeschaft. ( met accu )
Vind ik ideaal en inzetbaar voor veel meer.

Anders idd blokkeer sleutel.
En gepaste kracht leveren.
Beetje opwarmen helpt ook.
En doo er op met staaf en een goede klap geven met een rubberen hamer.
Dat wil ook wel eens helpen.
 
Ik ga toch een lucht hamer aanschaffen. Liefste eentje op accu. Heb die van black en Decker op t oog voor 80€. Kan iemand mij nog een andere aanraden? Hoe kan ik hier nu maat doppen opzetten? Zit daar iets voor erbij of moet ik een koppel stuk kopen?
 
ik heb een merk hemelvaart ( wurzburg of zoiets )

je kan even kijken naar de nm koppel wat ze kunnen leveren.
wat je prettig vind of je er instelling op wilt hebben qua hoeveel nm hij levert.

ik heb toen gewoon iets van mp geplukt, werk prima.
 
Waarom een slagmoersleutel als je het met een goedkope blokkeersleutel kunt doen? Het is waard om een slagmoersleutel te kopen als je die vaak gaat gebruiken.

Heb je trouwens een compressor in de schuur staan? Pneumatische slagmoersleutels zijn over het algemeen wel wat goedkoper. Gewoon op marktplaats eentje kijken.
 
Klopt,
Maar zijn ook gewoon veel ruime inzetbaar en mobiel.
En gaan ook lang mee.

Het is maar wat je wilt en wat je budget is.
Als je vaker sleutelt is het prettig.

Voor de rest hebben ze allemaal een normale grote aansluiting voor die doppen.
Weet uit mijn hoofd de maat niet. 1/2 dacht ik. ( grote ratel doppen )
 
Klopt,
Maar zijn ook gewoon veel ruime inzetbaar en mobiel.
En gaan ook lang mee.

Het is maar wat je wilt en wat je budget is.
Als je vaker sleutelt is het prettig.

Voor de rest hebben ze allemaal een normale grote aansluiting voor die doppen.
Weet uit mijn hoofd de maat niet. 1/2 dacht ik. ( grote ratel doppen )


Je gaat toch niet onderweg je vario los halen? Dus boeit weinig of zo`n ding mobiel is of niet. Je hebt er wel een grotere reikwijdte mee, maar niet meer dan dat.
 
Wie heeft het speciefiek over een vario onderweg.
Je kan ook bij maten of elders aan het sleutelen komen.
Scooter of auto etc waar je het voor wilt gebruiken. Dat versta ik obder mobiel.
Post automatically merged:

Ik heb wel een compressor maar denk dat die te zwak is voor een luchthamer of slagmoersleutel.

Jet zou wel kunnen als je rond 6 aan 8 bar komt.
Maar met een kleinere tank of vermogen trek je de tank snel leeg en zal je moeten wachten tot hij weer vol is.
 
Het mobiele gedeelte ben ik het wel mee eens. Dan kan je ook eventueel ff iets checken zonder dat ding weer de werkplaats in te moeten duwen omdat daar de compressor en luchthamer is.

Ik heb de volgende op het oog:

Heeft iemand ervaring met deze slagmoersleutel en is hij geschikt voor aan de brommers te werken?
Klopt het dat er bij deze geen accu meegeleverd wordt, en waar kan ik zo een accu dan krijgen?
Zou de accu van de 101 delige klopboorset er op passen?
 
Niet deze specifiek.
Maar wel met die van wurth, metaboo, hitashi.

Ze doen allemaal het zelfd.
Maar zit vooral verschil in gewicht draaisnelheid en koppel.

Ik werk vooral op het werk met wurth.
Heeft goed wat koppel en draait direct op toeren

De hitashu en metaboo doen dat niet.
Maar daar kun je wel weer andere koppen op zetten.

Als je al meer van makita in huis hebt is het handig aangezien hij niet duur is en je dan ook al accu's on huis hebt.
Die zijn het duurste.

Thuis heb ik een wurzburg liggen een merk hemelvaart.
Zelfde prijs als de makita, alleen dan mindere kwaliteit en met 2 accu's en oplader

Maar doet het voor huis tuin en keuken knutselen prima.
En heeft meer koppel.
Wil nog wel eens met auto's knoeien dus had de punch wel nodig.

Kort verhaal lang.
Als je er een paar in de handen kan krijgen om te voelen en proeven zal het wel fijn zijn.
Die van mij is namelijk wel een beetje lomp(ig)
 

Attachments

  • 20200914_150731.jpg
    20200914_150731.jpg
    99.8 KB · Views: 9
  • 20200914_150736.jpg
    20200914_150736.jpg
    104.5 KB · Views: 9
Het mobiele gedeelte ben ik het wel mee eens. Dan kan je ook eventueel ff iets checken zonder dat ding weer de werkplaats in te moeten duwen omdat daar de compressor en luchthamer is.

Ik heb de volgende op het oog:

Heeft iemand ervaring met deze slagmoersleutel en is hij geschikt voor aan de brommers te werken?
Klopt het dat er bij deze geen accu meegeleverd wordt, en waar kan ik zo een accu dan krijgen?
Zou de accu van de 101 delige klopboorset er op passen?

Bij makita moet je inderdaad een losse accu erbij kopen.
Het is eventueel ook mogelijk om een losse opberg koffer erbij te kopen en de inlay..

Voordeel van dit systeem is, gaat er iets kapot, prima zo weer te vervangen.
Accu lader moet je ook los kopen..

Je kan dan kiezen uit een enkele snellader of een dubbele snel lader( kan je 2 accus tegelijk op laden.) Normaal heb je als consument genoeg aan een enkele snellader.. (en ja deze is echt snel (zeker binnen een half uur geladen)

Bij de accus kan je wel kiezen voor verschillende capaciteiten.. En dat merk je ook in gewicht en hoe lang je ermee kan doen.
 
Back
Top