Peugeot Elyseo Start niet?

Hmm dat is wel heel erg vreemd, want dat is een chipkey cdi.. Zo ziet een normale cdi eruit:

nonchip6.jpg
 
Nee die zit er niet in.. Dus ben bang dat die een duur grapje gaat worden..Of kun je het probleem nog omzeilen? of gewoon proberen er 1 in zetten op jou foto?
 
Dat gaat niet werken. Wat je ook kan doen is ombouwen naar non-chipkey, maar dan moet je een andere kabelboom en ontsteking hebben van eentje zonder chipkey. Kost tegenwoordig niet veel meer als je beide 2e hands zoekt, maar het is wel eventjes werk wil je het netjes doen.

Voordeel is wel dat je meteen van het gezeik af bent, mocht de cdi of iets dergelijks dan weer kapot gaan kost het je iig veel minder dan dat je een NIEUWE chipkey cdi nodig hebt.

Ik zou dat sowieso doen omdat je de moedersleutel ook niet meer hebt.
 
Denk dat, dat ook de beste optie is helaas. Ik heb de dealer gebeld en om dat te laten doen kost rond de 225-250 euro wat ik nogal veel geld vind.. Dus dat word zelf gaan sleutelen de vraag is wat ik moet hebben en wat ik ongeveer kwijt zou zijn qua kosten..
 
Stuurt die CDI ook de startonderbreker aan? want die gaat wel uit zodra ik hem op contact zet.. en als die in verbinding staat met de cdi is die dus niet kapot! Ik moet zeggen dat die stekkers er behoorlijk gaar uit zien. Denk dat ik die ga vervangen en een gokje daarop...
 
Het is de CDI wat ik eigenlijk al dacht wat het was...Voor de rest vertelde ze mij dat de scooter ook niet meer echt in een goede staat was.. Met zijn 33.000km op de teller kan ik dat wel geloven. Ik ga er nu eens over nadenken of ik hem zelf ga ombouwen (ca 100,-) Of dat ik hem ga inruilen voor iets anders, maar dat hangt er weer vanaf wat ik voor mijn elyseo kan krijgen?!
 
Hmm dat is wel balen, heb je er eigenlijk helemaal niet lang van kunnen genieten.

Wat noemen hun als punten op waardoor hij in slechte staat zou verkeren ?
 
Elyseo heeft inmiddels plaats gemaakt voor een elystar tsdi!

kan deels de onderdelen weer gebruiken de rest gaat in de verkoop.

groeten sander
 
Back
Top