Peugeot Django 4takt injectie april 2020, snelheid

Krulsys

New Member
beste mensen,
2 weken geleden een Django van 11 maanden oud gekocht met 170 km op de teller, ik had al een post gestuurd omtrent een plots defect linker knipperlicht voor/achter/dashboard, dit laat ik toch repareren bij de dealer , heb getracht de kap te openen maar ben bang voor schade. Nu het volgende punt.
op de snelheidsmeter geeft de Django 39 km aan, toen ik dit wilde laten aanpassen bij dealer A, kon dit niet met een CDI (leek??) maar moest met een koppeling. reparatie onder garantie van het knipperlicht deed hij af als "geen garantie als scooter daar niet was gekocht, dan kon hij alle scooters uit Nederland wel repareren de vergoeding viel look tegen" . met deze uitspraak ben ik een andere dealer B gaan bellen, deze melde een stuk vriendelijker " rijd hij werkelijk 39 km tellers wijken af, daarop 3 app's gedownload en test uitgevoerd, alle 3 de app's geven 36 km als max snelheid aan.
vraag, wat kan ik doen om de scooter niet harder te laten rijden dan 32 km ongeveer, is er iets aan het gashendel te doen of zo. verder wel vreemd dat een 11 maanden oude scooter met 170 km op de teller 37 km rijd?

hoor graag van jullie,
vr. gr. hans
 
Advertisement - register to remove this

Met 33 km gps zit je nog net onder de wokgrens. Gewoon lekker laten zo! Wat je zou kunnen doen is even aan de politie vragen of je hem op een rollerbank mag testen omdat je niet wilt dat hij te hard rijd. Heb laatst de scooter van mijn vader mogen testen zonder gevolgen. Wanneer ze je van de weg plukken voor een controle is het natuurlijk een ander verhaal.

Het kan zijn dat je garantie hebt maar dit moet dan via de winkel/fabriek waar de scooter gekocht is.
 
Django van 11 maanden oud gekocht met 170 km op de teller, ik had al een post gestuurd omtrent een plots defect linker knipperlicht voor/achter/dashboard, dit laat ik toch repareren bij de dealer , heb getracht de kap te openen maar ben bang voor schade.
Op een scooter zit altijd 2 jaar wettelijke en minimaal 1 jaar fabrieksgarantie op (Nederland)
Dan ga je er toch niet zelf aan sleutelen ?
Gewoon naar de dealer brengen.
reparatie onder garantie van het knipperlicht deed hij af als "geen garantie als scooter daar niet was gekocht, dan kon hij alle scooters uit Nederland wel repareren de vergoeding viel look tegen" .
Wanneer het een officiële Peugeot dealer betreft, dan is dit wel een hele rare uitspraak.
De dealer kan de scooter gewoon repareren en de onkosten (arbeidsloon en materialen) declareren bij Peugeot.

Zou een mooie boel worden als dit niet kan.
Voorbeeld:
Je koopt een nieuwe scooter met garantie en gaat een half jaar later naar de andere kant van het land verhuizen.
Dan zou je iedere keer terug moeten naar de dealer waar je deze hebt gekocht.
Daarom zijn er door het hele land merkdealers in het leven geroepen.
Dit geldt voor Nederland en België.

Kijk op de site van Peugeot of deze dealer een officiële dealer/reparateur is.

 
het is wel degelijk een Peugeot dealer ,en een redelijk grote zaak ook, ga nu met de scooter binnenkort naar een andere dealer hier vlakbij.
iemand nog een tip omtrent de snelheid die de scooter nu rijd (gps gemeten met 3 app's) 36 km/u
wat kan ik er aan doen of laten doen om hem niet harde te laten rijden dan 32 km/u
 
36 kmpu GPS, dit is 2 kmpu te snel volgens de marges welke de RDW hanteert.
Een dunne varioring plaatsen zou, mijns inziens, voldoende moeten zijn als hij tenminste nu bij 36 kmpu al geen overtoeren draait.
 
Kan er een varioring geplaatst worden bij deze scooters? Ivm het feit dat het een injectie blok is

Nee, en het is ook niet echt verstandig om er maar klakkeloos een ring te plaatsen.
Van origine behoort daar ook geen ring te zitten, zowel de 139QMB-J als 139QMB-K varianten is geen ring!
Of het nou de 25 km/u of 45km/u scooter is, is hetzelfde verhaal.
Standaard vario is niet ontworpen om er een ring tussen te plaatsen, kan wel, maar daar sloopt men op den duur de vario en halfpoulie mee.

Is dus puur ECU gerelateerd helaas!
 
beste mensen, ben bij de dealer geweest voor reparatie aan defect knipperlicht en gelijk service beurt eerste 500 km.
daar gevraagd te kijken naar de oorzaak van de snelheid (36-37 km gps metingen) die deze Django met injectie uit april 2020 heeft.
als antwoordt kwam dat er 1 magneet is was verwijderd.
nu de vraag?? zit er nu een vario in met magneten of toch ringen of is het een ECU software geval, wie helpt mij uit de droom. volgens de dealer moest er een ander vliegwiel of variateur in die ongeveer 21,00 zou kosten en dan werkplaats kosten 35,00. maar dan zou hij ook echt niet harder rijden dan 25 km, en dat is nu niet iets te langzaam voor zo'n grote scooter vindt ik. hoor graag jullie mening en kennis,
gr
hans
 
Waarschijnlijk een nok van het koppelingshuis weggeslepen. Je hebt er in totaal 4 per nok gaat hij +- 10 km harder
 
Waarschijnlijk een nok van het koppelingshuis weggeslepen. Je hebt er in totaal 4 per nok gaat hij +- 10 km harder
dank voor je antwoord Fagi
waar zit dit koppelingshuis?, kan ik daar zonder ingewikkelde ingrepen zelf bij?, zit dat achter de kap waar de kickstart ook zit?.
weet iemand of als ik een nieuw koppelinghuis met nokken(magneten) koop en er een stukje afvijl of dat de snelheid van 25 naar b.v. 30 kan gaan

hoor graag van jullie, gr. hans
 
Ja hoor carterkap/kickstartdeksel eraf. Dan zie je aan je rechterkant het huis zitten. Er zitten 4 nokken. Ik geef je alleen geen garantie of het met een stukje afvijlen meteen goed is. Kan zijn dat hij dan harder loopt
 
Je kan veilen zoveel je wilt, maar zolang de magneetstrip er zit doet deze gewoon z'n werk.
Hieronder het origineel huis met de 4 magneetstrippen/nokken.

Sw21E0i.jpg


Maar goed, het is natuurlijk niet verboden om het te proberen...
Maar i.v.m. de kromming van het huis, wordt het zeer lastig om hier secuur wat af te kunnen veilen!?
 
Ze schijnen 1 magneetstrip verwijderd te hebben
Zegt dealer

Ja, zover waren we toch al?
Dit is gedaan om de injectie module te kunnen foppen. (heeft te maken met signalen)
En in post #11 zeg/vraag je dit:

weet iemand of als ik een nieuw koppelinghuis met nokken(magneten) koop en er een stukje afvijl of dat de snelheid van 25 naar b.v. 30 kan gaan

Waarop ik het onderstaande antwoorde:

Je kan veilen zoveel je wilt, maar zolang de magneetstrip er zit doet deze gewoon z'n werk.

Ik denk ook net als de/je dealer, huis in originele staat en vervolgens een ander type vario plaatsen.
Hierdoor zal de snelheid ongeveer 4/5 km op top toenemen waardoor je nog steeds onder de zgn. wokgrens blijft.
Enige wat dat aangepast moet worden is waarschijnlijk het gewicht van de rolletjes in de (nieuwe) vario.
 
Back
Top