Peugeot Citystar rookt bij starten als hij koud is

cavemanrik

New Member
Mijn Citystar 2014 rookt bij het starten met een “koude” motor.
Als ik wegrij komt er een rookpluim vrij en hij hapert met het wegrijden. Dit duurt ong 3 tot 400 meter en komt dan op toeren.
Als de motor warm is en ik hem start loopt hij gelijk als een zonnetje, maar als ik hem een half uur laat staan heb ik weer hetzelfde dat hij hapert en wat rookt.
Is dit de shoke mogelijk die blijkbaar blijft hangen? Zo ja wat kan ik hieraan doen.
Of loopt er bij lang stilstaan wat olie in de carburateur en die moet er dan eerst uit?
Het is erg vervelend om zo te moeten wegrijden. Wordt nog net niet aangemerk als milieuvervuiler.
Heeft iemand een idee en mogelijke oplossing.
Probeer nu een benzinekraantje tussen de olieslang en carburateur te plaatsen. Zo dat ik na een rit deze dicht zet en er geen eventuele olie in de carburateur loopt. Dit om uit te sluiten wat het wel of niet is.
Kan een shoke vervangen worden überhaupt?

Dank je wel alvast voor een reactie

Rik

Advertisement - register to remove this

citystar is een tweetakt, toch? (dan ben je sowieso een "milieuvervuiler", maar dat terzijde :tearsofjoy:)
zo ja dan lijkt het me helemaal niet raar, maar een combinatie van een Choke die zijn werk doet (mengsel verrijken omdat je motor koud is) (niet "blijft hangen") en een uitlaat/katalysator die nog niet op temperatuur is om de overtollige brandstof/olie te verbranden.
ik ken eerlijk gezegd geen tweetakt die ook warm niet een beetje rookt.

Back