Peugeot Buxy

daantjuuh1992

Well-Known Member
Hallo.

Ik heb een peugeot buxy met de volgende setup:
Std Cilinder
Std Carb
Gianelli G.S.P. uitlaat
Gele druk en trekveren
Geen varioplaat, wel luchtfilter begrenzer
Mix van 6,18 gr en standaard, (ongeveer 7,5gr)

Nu mijn vragen:

Hoe kan ik deze beter afstellen (Top ligt nu steeds tussen 60 en 70, is 75 geweest) Iemand weet hoe zwaar de rollen precies moeten zijn?

Scooter start niet meer elektrisch.
Draait wel, maar erg langzaam.
Accu is goed opgeladen, en met auto accu draait hij nog steeds niet goed.
Krijg de startmotor ook niet onder mijn scooter vandaan, kan niet bij 1 schroef.
Dit is gekomen sinds ik mijn scooter niet gestart kreeg, en ik hem met de autoaccu heb gestart, wat ook net lukte.

Iemand die mij hierbij kan helpen?

Alvast bedankt!
Danel Hartman
 
Advertisement - register to remove this

de startmotor zal wel slecht zijn , koolborstels versleten ,stof erin , te warm geweest oid..

voor dat ene boutje zul je even het juiste stukje gereedschap moeten kopen om er wel bij te kunnen.

luchtfilterbegrenzer zit er niet in.

met een andere uitlaat is het erg moeilijk om te zeggen wat erin moet , de ene kan met 8 gram rijden, de ander moet met 5 gram..

dus eigenlijk een kwestie van afstellen ,verder kun je de drukveer en de v-snaar controleren op slijtage door ze op te meten.
 
De Drukveer is net nieuw, en een nieuwe snaar is onderweg.
Aan het begin van de luchtinlaat zit een plastic stuk met 2 buisjes. Deze kan ik er uit trekken. Mij is verteld dat dit de luchtfilterbegrenzer is.
 
Is geen begrenzing, noemen ze wel zo... Zal je niets van merken, alleen dat je sproeier groter moet en je scooter meer benzine zal zuipen...

Wat betreft te rollen zou ik het ongeveer op 8gr houden ong...
 
Dit is wat mijn startmotor doet, met een opgeladen accu, knop aan 1 stuk door ingedrukt gehouden:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=RMXciF4sYac"]YouTube- Startmotor kapot Peugeot Buxy[/ame]

En dit is een foto van de startmotor. De bovenste en de onderste schroef zijn maatje 8 bouten, en de rechter schroef (zit waarschijnlijk ook links) is een kruiskop. De 2 bouten heb ik los, en dan zit hij nog steeds muurvast.
Moet ik de andere 2 schroeven losdraaien? Deze zitten namelijk muurvast.
[ir]http://www.2ehands-scooters.nl/fotos/10112009014.jpg[/ir]
 
Last edited:
nee die 2 kruis-schroeven niet losdraaien.
dan verwijder je het kapje van je startmotor en daar schiet je niks mee op.
VoORZICHTIG met een kunstof of rubber hamer tegen je startmotor tikken.
dan gaat hij wel los.


het ligt naar mijn mening niet aan je startmotor maar aan je accu.
hij draait niet snel genoeg rond.
met wat voor accu lader heb je je accu opgeladen dan?
auto accu lader misschien?

vervang je accu eens door een nieuwe SCOOTER ACCU.
 
Er zit nu een scooter accu (loodaccu) in met 4Ah.
Ik heb vanmiddag met startkabels de accu van een draaiende auto op mijn accu aangesloten, en ook dan draait hij net als nu.

Ik ben van plan om een 5Ah Gelaccu te kopen. Is dit goed genoeg?
 
Last edited:
dat is ook goed.
alleen dat geintje met dat aansluiten van een auto accu op je scooter accu
kun je beter niet meer doen.
je scooter accu gaat er namelijk stuk van.
 
Back
Top