Peugeot buxy zwakke/geen vonk

Jonkoloog

New Member
Hallo,

ik heb een peugeot buxy gekocht. Cilinder zou een warmloper gehad hebben. 70cc dr op geknald en vervolgens start ie niet.. ff gekeken en de bougie die vonkt erg zwak tot niet. Ik dus alles gaan nameten. Bobine had ik nog dus heb ik dr maar gewoon op gezet. De ontsteking bleek stuk te zijn (hier was ook mee gekloot, de boel zat vast met tape en kroonsteentjes). En ook de cdi bleek niet meer goed te zijn. Nu heb ik beide vervangen en vonkt ie beter maar nog steeds lang niet voldoende. Ik heb wel wat corossie op de aansluiting van de cdi gevonden, maar weet niet of dit er wat mee te maken kan hebben. Verder begreep ik ook dat dit een bekend probleem is, alleen kan geen oplossingen vinden. Als iemand meer weet dan hoor ik het graag want ik kom dr zelf niet uit.
 
Advertisement - register to remove this

Ja, werkend maar ook een goede blauwe vonk ?
Staat de pick up niet te ver van het vliegwiel ?
De bougies werken gewoon op de andere scooters. Mooi sterk en blauw. Lopen prima. Of de pick up te ver staat weet ik niet maar dat lijkt me onwaarschijnlijk aangezien het vliegwiel maar op 1 manier vast kan en ik een nieuwe ontsteking heb waar een nieuwe pickup aan vast zit. Weet je toevallig de afstand die ik moet hebben? Kan het altijd nameten.
 
De bougies werken gewoon op de andere scooters. Mooi sterk en blauw. Lopen prima. Of de pick up te ver staat weet ik niet maar dat lijkt me onwaarschijnlijk aangezien het vliegwiel maar op 1 manier vast kan en ik een nieuwe ontsteking heb waar een nieuwe pickup aan vast zit. Weet je toevallig de afstand die ik moet hebben? Kan het altijd nameten.
Ik houdt de dikte van een bankpas een beetje aan.
Had dat die iets verder stond en toen wou die gelijk niet meer elektrisch starten.
Alles deed het voor de rest wel maar daar had ie net te weinig prik voor.
 
Ik houdt de dikte van een bankpas een beetje aan.
Had dat die iets verder stond en toen wou die gelijk niet meer elektrisch starten.
Alles deed het voor de rest wel maar daar had ie net te weinig prik voor.
Oei, dikte van een bankpas? Ik ben nu niet thuis maar denk dat het wel meer is. Hoe kan ik dat bijstellen? De pickup kan toch maar op 1 manier vast dacht ik.
Post automatically merged:

Zou die corrosie op die cdi aansluiting geen oorzaak kunnen zijn? Dat ie geen goed contact maakt ofzo?
 
Last edited:
Je kan de pick-up ietsje meer naar het vliegwiel duwen en dan vastschroeven.
Een beetje minder afstand kan het verschil al maken.

Corrosie op elektronische verbindingen of schakelingen kunnen weerstand opleveren.
Wellicht even poetsen en contact spray eroverheen. Het hoeft niet zo te zijn maar de verbinding schoonmaken zal het vast geen ook doen.
 
Back
Top