Peugeot Buxy 50CC wil niet harder.

Jens038

Member
Na hulp en tips de scooter rijdend gekregen en het elektrische gedeelte op orde.

Nu is het punt aangekomen dat die wel is wat harder mag gaan lopen.
  • 50 cc
  • Standaard luchtfilter
  • Standaard carburateur (Sproeier 66)
  • Standaard uitlaat
Met sproeier 52 ging die 35 km/h, vervolgens heb ik de varioplaat verwijderd en een sproeier 66 geplaatst en nog steeds 35 km/h.

Is er een begrenzing die ik niet ken? Moet de sproeier nog groter? Andere luchtfilter?
 
Advertisement - register to remove this

Ik mis in je verhaal of het nu een 4t of een 2t is. Ik gok even op een 2t.
Als jij je sproeier een maatje vergroot, dan betekent dat niet dat je ook meer snelheid gaat krijgen.

Ook ga ik ervan uit dat het een snorscooter is aangezien je het over 35kmpu hebt?
Als dat zo is, bespaar je een hoop ellende en doe het niet. Bovendien is het volgens de wet en op dit forum verboden om snorscooters op te voeren.

En dan nog de rollerbank, die kan je ook een hoop zuurverdiende centen kosten.
 
Ja gaat om een 2 takt die ik het liefste richting de 40 km/h wil laten lopen

Maar een snorscooter is niet toegestaan om op te voeren en vragen te stellen op dit forum?
Maar een 70cc naar de 100 km/h helpen mag wel?
 
Ja gaat om een 2 takt die ik het liefste richting de 40 km/h wil laten lopen

Maar een snorscooter is niet toegestaan om op te voeren en vragen te stellen op dit forum?
Maar een 70cc naar de 100 km/h helpen mag wel?
Ik heb de regels niet gemaakt maar zo zijn ze wel.
70cc cilinders zijn ook niet voor straat brommers met een geel kenteken maar voor op eigen terrein of een circuit.
Dusja, als jij hier met je 70cc sprinter komt voor wedstrijden zal je zeker hulp krijgen maar niemand zal bijdragen om jouw brommer met kenteken (of dit nu geel of blauw is) te opvoeren. De wet is er niet voor niets, als je hard wilt rijden ga dan je motor rijbewijs halen.
 
Hard rijden? Nee, maar voor op de lange rechte stukken naar werk toe is 40 toch wel een aangename snelheid.

Vandaar mijn vraag wat ik kan doen om dat te halen.. Doe nou alsjeblieft niet alsof we allemaal heilig zijn
 
Hard rijden? Nee, maar voor op de lange rechte stukken naar werk toe is 40 toch wel een aangename snelheid.

Vandaar mijn vraag wat ik kan doen om dat te halen.. Doe nou alsjeblieft niet alsof we allemaal heilig zijn
40 onderweg naar je werk kan ook een aangename boete zijn. Krijg maar eens een ongeluk. Als dan blijkt dat jouw scooter opgevoerd is dan keert de verzekering niet uit en mag je derest van je leven dokken als je pech hebt. Nogmaals, niemand zal je hier helpen om een snor op te voeren.

We zijn zeker niet allemaal een heilige, maar ik spreek uit ervaring. Het heeft mij een hoop ellende, geld en ziekenhuis bezoeken gekost.
 
Back
Top