Peugeot Buxy: 3 losse draden naast benzine tank

Wim Smits

New Member
Ik heb gesleuteld aan de Peugeot Buxy Fe052/FE053 scooter en heb inmiddels het meeste werkend (o.a. kabelbreuk in de min draad naar de startmotor).
Dus electrisch starten werkt nu weer (moet alleen een nieuwe accu kopen, waar kan ik dat het beste doen?). Echter er zijn nog drie draden die los hangen in de ruimte naast de benzinetank onder het zadel. Draden groen min, grijs en zwart. Waarvoor zijn deze draden ofwel, welk onderdeel moet eraan vast gemaakt worden (clignoteur)?
IMG_20220420_134153813_HDR.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Waarvoor zijn deze draden ofwel, welk onderdeel moet eraan vast gemaakt worden (clignoteur)?
Klopt inderdaad.
  • Zwart is de geschakelde accuspanning vanaf je contactslot.
  • Groen is massa.
  • Grijs is de knipperspanning die naar het centrale contact van je richtingaanwijzerschakelaar gaat.
 
Bedankt voor de antwoorden. Inderdaad draden voor clignoteur. Ik heb om te testen zwart met grijs doorverbonden en dan zie ik inderdaad bij schakelen knipperlichten links en rechts de betreffende lampen aangaan. Heeft iemand misschien nog zo'n knipperlichtrelais te koop?
 
Let er wel op dat je een 3-draadse neemt, de meest gebruikte knipperrelais zijn namelijk de 2-draadse
Ik wasvan het weekend met mijn buxy aan het stoeien, blijkt er een 4 draads in te zitten. +, massa, Clignoteur en P , zit bij mij ook een 4 polige stekker alleen het contact van de P was loos. opgezocht, blijkt P voor het controle lampje te wezen in je dashboard.
 
Ik kom dit vaker tegen dat schema's niet altijd meer kloppen.
Kijk eens hoeveel jaren de Piaggio Zip of de Kymco Agility zijn uitgebracht.
Het is altijd maar een gok dat je het juiste schema voor je neus hebt.
Want op de schema's die je normaliter vindt op het internet staat niet/zelden vermeldt om welk specifiek type het gaat en de exacte jaren waarin dit model gebouwd werd.

Ik vindt zelfs schema's waar echte elektrische fouten in zitten.
 
Bedankt voor de terugkoppeling gebeurt jammer genoeg niet altijd, lijkt niet meer bij de opvoeding te zitten tegenwoordig.
In iedergeval fijn dat het is opgelost.
Veel plezier met de scoot.
 
Back
Top