peugeot blokken

Divided

Banned
kan iemand mij zeggen of er verschil is in de oude peugeot blokken dus niet de horizontale ludix blokken .

maar zit er verschil in b.v. een speedfight en zenith blok .
hoe zit dat met uitlaten welke past waar op .
 
Advertisement - register to remove this

zenith heeft het korte blok type van peugeot. het verschil met een speedfight blok is dat de uitlaat ophanging dichter bij zit, en de v-snaar korter is.
in princiepe passen alle peugeot uitlaten dus op elk peugeot blok, de cilinder zit op de zelfde plaats. alleen de ophanging zit bij een zenith dicherbij.
dus als je een uitlaat van speedfight/buxy/speedake op een zenith wil zetten zul je de ophanging moeten aanpassen.
ook het subframe is anders. het subframe van een zenith is smaller als dat van een speedfight. maar dat heeft niets te maken met je vraag, het gaat immers over het blok, niet over het frame.

mocht je echt de verschillen DUIDELIJK willen zien kan ik wel fotos voor je maken. heb hier een zenith staan en nog een speedfight blok liggen. dus kan EVENTUEEL wel paar fototjes voor je maken ;)
 
Xs-racer said:
zenith heeft het korte blok type van peugeot. het verschil met een speedfight blok is dat de uitlaat ophanging dichter bij zit, en de v-snaar korter is.
in princiepe passen alle peugeot uitlaten dus op elk peugeot blok, de cilinder zit op de zelfde plaats. alleen de ophanging zit bij een zenith dicherbij.
dus als je een uitlaat van speedfight/buxy/speedake op een zenith wil zetten zul je de ophanging moeten aanpassen.
ook het subframe is anders. het subframe van een zenith is smaller als dat van een speedfight. maar dat heeft niets te maken met je vraag, het gaat immers over het blok, niet over het frame.

mocht je echt de verschillen DUIDELIJK willen zien kan ik wel fotos voor je maken. heb hier een zenith staan en nog een speedfight blok liggen. dus kan EVENTUEEL wel paar fototjes voor je maken ;)

correctie
de oude zenith/speedake/buxy zijn allemaal korte blokjes.
Na (dacht 98 ) is peugeot overgegaan op alleen het lange blok,
toen hebben boven genoemde ook een leuke voorvork gekregen met schijf rem (het viva city model, merk showa)
 
Alois said:
correctie
de oude zenith/speedake/buxy zijn allemaal korte blokjes.
Na (dacht 98 ) is peugeot overgegaan op alleen het lange blok,
toen hebben boven genoemde ook een leuke voorvork gekregen met schijf rem (het viva city model, merk showa)

Je slaat de plank een beetje mis helaas.........zenith is altijd het korte blok geweest en buxy / speedake / viva / speedfight / Elyseo / TKR hebben allemaal het lange blok. Is altijd zo geweest en ook niet tussentijds veranderd.

Buxy en Speedake hadden altijd al een schijfrem en een Showa voorvork net als de Viva City. Echter een Buxy/Speedake vork past niet in een Viva City en omgekeerd dus ook niet. Balhoofdlengte en manier van stuurmontage is anders.
 
peugeot nl said:
Je slaat de plank een beetje mis helaas.........zenith is altijd het korte blok geweest en buxy / speedake / viva / speedfight / Elyseo / TKR hebben allemaal het lange blok. Is altijd zo geweest en ook niet tussentijds veranderd.

Buxy en Speedake hadden altijd al een schijfrem en een Showa voorvork net als de Viva City. Echter een Buxy/Speedake vork past niet in een Viva City en omgekeerd dus ook niet. Balhoofdlengte en manier van stuurmontage is anders.


maar zenith is wel geleverd met zowel oude type en nieuwe type blok (kort)
 
melf #50 said:
maar zenith is wel geleverd met zowel oude type en nieuwe type blok (kort)

Neehee !!!!

Er bestaat maar 1 type carterlengte voor een Zenith en dat is ook nooit anders geweest. Het enige verschil wat er ooit is geweest had betrekking op het kleine carterdeel aan de rechterzijde en dat heeft te maken met de bevestiging van de uitlaat. Het linkerdeel is voor een zenith maar in 1 lengte geleverd. Er bestaat ook maar 1 lengte V-snaar voor de Zenith.
 
peugeot nl said:
Neehee !!!!

Er bestaat maar 1 type carterlengte voor een Zenith en dat is ook nooit anders geweest. Het enige verschil wat er ooit is geweest had betrekking op het kleine carterdeel aan de rechterzijde en dat heeft te maken met de bevestiging van de uitlaat. Het linkerdeel is voor een zenith maar in 1 lengte geleverd. Er bestaat ook maar 1 lengte V-snaar voor de Zenith.

dat zeg ik grapjas :p
 
peugeot nl said:
Jij stelt toch ook dat de zenith met een lang en een kort type blok geleverd is.......en dat is gewoon niet het geval.
De ophangpunten aan het rechtercarter maken het blok niet langer of korter

de linker carter helft is juist ietsje langer, die waar de overbrenging zit (vario/koppeling). Niet de rechter carter helft :)
 
melf #50 said:
dat staat nergens hoor :)

Omdat je tussen haakjes ( kort ) erachter had gezet meende ik dat ook jij bedoelde 1 versie lang en 1 versie kort voor wat betreft het linker carterdeel. En daar zijn wij het dus over eens, er is maar 1 lengte aan de linker kant, maar daar wordt in dit topic anders over gedacht. :rolleyes:
 
uhm net andersom dus...........

Oude pomp zit met een klembeugel op het carter gemonteerd en die beugel zit met 1 boutje vast. Laat dat boutje aub nooit weg want je pomp komt gegarandeerd omhoog door de draaiende beweging van de as met alle ellende van dien.

De latere pomp zit met 2 boutjes bevestigd aan het carter.
 
Back
Top