This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Peugeot Abs/pbs probleem

Wnas

New Member
Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit het juiste forum is omdat het een motorscooter betreft maar ik waag toch een gokje.
Van de week toevallig begonnen met het vervangen van de remvloeistof van mijn Peugeot Geopolis 250 ABS.
Echter ben ik er (ik denk vrij laat) achter gekomen dat deze scooter een vrij apparte procedure heeft van ontluchten, hier kwam ik achter nadat het gewoon ontluchten niet zo goed ging. Nu dacht ik het goed uitgevoerd te hebben allemaal maar de voorrem blijkt nu zeer zacht te zijn en er zit nauwelijks druk op. Ook het abs lampje blijft nu brangen.

Nu ik wat ingelezen te hebben ben ik erachter gekomen dat het ook nog eens moet middels het diagnose apparaat van Peugeot. Wie o wie kan mij helpen..
Het zou een TEP2005 moeten zijn of een TEP2010
 
Hi,
Ik heb eerst de nippel op de remklauw opengehad met een slangetje eraan en daar ontlucht met nieuw vloeistof. Echter is dat niet de correcte volgorde op de scooter. Je moet namelijk volgens het werkplaatshandboek welke ik pas raadpleegde nadat ik zag dat het niet lukte, beginnen met de abs module opzoeken en ontluchten. Ik heb de stappen gevolgd maar tot nu toe nog geen goed resultaat de voorrem blijft zacht. En ik heb hem zo ver doorgepomp tot dat er geen luchtbellen meer uitkwamen.

De scooter heeft pas remdruk als je harder dan 5km per uur rijd dus echt controleren van je werk kan niet zomaar. Je kan met die peugeot tool wel de abs module activeren waardoor je druk hebt op de remmen maar die heb ik niet waardoor het zo op gevoel een hele lastige klus is. De achterrem daarintegen heeft dat niet en die is wel gelukt. Ik wil eigenlijk weten met de tool uitlezen waarom dat abs lampje brand omdat de problemen pas begonnen nadat ik hieraan begon.
 
Je pompt dan gewoon lucht in het abs systeem. Zoals je inderdaad zegt, bij een abs systeem moet je hem altijd aan de computer hangen. Dan gaat het abs systeem zelf pompen, en zorgt het dat alle lucht er uit is.

Maar ik zou gewoon even rond bellen. Er zal vast een scooter/motor zaak in de buurt zitten die dit wel even kan doen.