peugeot aardig klote probleem(vivacity)

markdesign

Well-Known Member
tja k heb al eerder mijn vragen gesteld, en kreeg er niet eens antwoord op!
ik rij dus maar 70, vario eruit, sproeier 52(de standaard) giannelli next
en ga nu niet zeggen sproeier is te klein ik rijd er al 4 maanden op zondr propbs.
maar ik wil veel harder dan 70..
er zit geen prop in demper, want als ik die eraf haal ga ik niet eens harder..

ik probeerde dus aanzuigrubber vn luchtfilter eraf te halen
en sproeier 62 erin
lekker: mwuaaaaap
aan de 3 schroeven op mn carb gekloot.. nogsteeds mwoaaaap.
dus ik deed de powerfilter maar bovenop mn luchtfilter en liet matje in mn luchtfilter. hij reed weer WOW.... maar nogsteeds 70 en slechte optrek kwaliteit...
ik heb er btw voor dit alles net een stage 6 cdi opgedaan ...geen fok
verschil terwijl er veel meer uit je scooter eghaald zou moeten worden met een onbegrensde cdi..

waar zou dit aan liggen.. het is toch onmogelijk dat ik nu niet harder kan dan 70?
met de standaard uitlaat ging ik gewoon lekker 80..

ik wil egt harder plz help me
 
Advertisement - register to remove this

nja k heb aardig wat rollen geprobeerd en ben gewoon terug gegaan naar 5 gram drukveer zo laten want het is peugeot en die heeft std goede koppeling en std ook nog eens goede vario. het moet ergens anders aan liggen want kon met std uitlaat ook gewoon 80
 
Het slaat gewoon nergens op, je bent echt je scooter aan het slopen...

Zet gewoon je std filter erop, je luchtfilterelement er weer in en ook het buisje. Sproeier 52 en probeer gewoon zwaardere rollen. Ik en een hoop mensen hebben in je vorige topic al gezegd dat je rollen gewoon veels te licht zijn. Daar kan imo wel rond de 7 gram in. Misschien zelfs zwaarder.
 
Peugeot is idd wel wat vaag om af te stellen, je moet rekening houden met het volgende:
peugeotjes willen geen toeren beuken vreemd genoeg, dus om hem het beste te krijgen moet je dus een laagtoerige uitlaat hebben en redelijk zware rollen,, zo rond de 7,5 gram.
sproeier veranderen heeft bij een peugeot ook niet veel nut,, vreemd genoeg rijden ze altijd het best met de standaart sproeier,,, 52-55.

daarbij heb je gewoon helaas een waardeloze uitlaat,
zelf heb ik ook geprobeerd een peugeot snel te krijgen met zo'n uitlaat maar die wou ook niet sneller dan 75km/h

Probeer een Giannelli Reverse of Yasuni R ,, je zult zien dat hij dan meteen stukken sneller gaat ;)
 
maar ik ben egt schijtbang:P dat als ik 7 gram erin douw, dat ik egt optrek als een slak:/
het slopen vn een blok blijkt onzin te zijn met lichtere rollen.
maar in mn ciliner waar de uitlaat op aansluit
als je daar je vinger in duwd
word t steeds smaller
als ik die cili eens vervang voor 50 snel(onbegrensd dus)
wat voorn effect krijg ik dan? enkel vraag ik dn antwoord op deze laatste vraag;)
 
je moet gewoon even het ding goed afstellen , simple as that...
ja maar waar jij aan te denken dan, ik krijg nu juist de aandacht dat ik snel optrek en dat is natuurlijk heerlijk:D

anders koop ik ooit gewoon een sportvariotje
hoop ik 80 te gaan en dan vind ik t voorlopig wel best
of zal dit geen fuck gaa helpen?:)
 
ik had wel een wheely gemaakt ja:D
maar ik probeer dan gewoon een power 1 vario over 3 weekjes
kandie dan nogsteeds niet harder dan vraag ik voor mn verjaardag een giannelli reverse of een yasuni R óf een Stage 6 pro :)

Dan zou t WEL moete lukken
 
nja k heb aardig wat rollen geprobeerd en ben gewoon terug gegaan naar 5 gram drukveer zo laten want het is peugeot en die heeft std goede koppeling en std ook nog eens goede vario. het moet ergens anders aan liggen want kon met std uitlaat ook gewoon 80


5 grams in peugeot. Hallo dat is geen minarelli blok hoor.
Standaard zit er 8,5 / 9 grams rollen in. Met een sneller uitlaatje zou je ongeveer 7,5 grams moeten proberen. Want een gianelli Next is gewoon een Gianelli GSP en dit is echt een koppel uitlaat.(zelfde grafiek als een Giannelli Giant 2) Met goed afstellen moet het mogelijk zijn om 80/85 op de teller te halen.

Zou het volgende proberen:
Rollen ongeveer tussen de 7 en de 8gram
Drukveer een Witte of gele van malossi
Trekveren zou ik op de middelste (medium) zetten.
Luchtfilter orgineel maken en juiste sproeier zoeken.
 
gaan we weer.. waarom andere drukveer? std drukveer is altijd goed genoeg.. eventueel mallosi groen maar waarom zwaarder? volgens mij weten de meeste mensen niet een wat een drukveer doet..

ik rijd:
tp trophy 70
tecnigas rs 70
12mm
p1vario imitatie delta

met mallosi groen.. dus waarom moet hij dan op een std setup rood pakke?
 
gaan we weer.. waarom andere drukveer? std drukveer is altijd goed genoeg.. eventueel mallosi groen maar waarom zwaarder? volgens mij weten de meeste mensen niet een wat een drukveer doet..

ik rijd:
tp trophy 70
tecnigas rs 70
12mm
p1vario imitatie delta

met mallosi groen.. dus waarom moet hij dan op een std setup rood pakke?

right... een std drukveer is echt niet altijd goed! Zeker niet op cilinders die toeren beuken...(hier niet van toepassing overigens)
 
right... een std drukveer is echt niet altijd goed! Zeker niet op cilinders die toeren beuken...(hier niet van toepassing overigens)
oke oke oke,

std drukveer vn peugeot is dus mooi ROOD:P
en std drukveer vn peugeot is altijd goed, evenals vario hoor het vn de meeste
vario ga ik toch voor p1 of polini binnekort
ik heb probleem allang verholpen in mijn id
ik smijt er een 50 snel onder, niet lastig doen:)
en aan Sr maniac
70 cc
en de uitlaat vn je
lekkere combo
die uitlaat is niet egt betrouwbaar volgens vele:p
 
ik hb nu ipv de 5 gram 7,5 gram gedaan
thanx all ppl for the great info:D
want hij trok dus wel degelijk sneller, dus je raad het al
inderdaad.. giannelli next is een koppelingsuitlaatje.
maar toch ga ik nu wer niet harder dan dat ik ging (70)

ik ga zo de oude uitlaat proberen en knijp de snikkel die eraan zit dicht,
eerst ging ik met de std uitlaat 80 met alleen de variateur eruit en de staaard rollen.

natuurlijk hoop ik dat de oude uitlaat slecht functioneerd
want k wil niet met een verroest lelijk misbaksel met kut geluid rijden
ik wil gewoon met terugloper, mooie sound, mooie look etc

iemand tips om met mijn next harder te gaan? of word dit betere uitlaat kopen?(gnagna 7 mei jarig dus vraag dan vast stage 6 pro replica chroom)

ik post vanmiddag de nieuwe metingen met de oude nuitlaat;)

Thnx al for the reply's, ga vooral door met replyen in dit topic:D

Greetz
 
probleem opgelost.. meeste dudes zijden nooit dat ik ook t ringetje achtr me vario en t deksel op me vario zelf ook weg kon halen:p
dus heb 't maar gedaan en hij rijdt goed
maar nu heb ik sidns kort ander probleem.
zie nieuw thread
 
Back
Top