Ik had mij vergist is de opmerking van de blauw/witte draad met het contact aan, dit heb ik even recht gezet in post#9. (weerstand van ontsteekspoel is oke)
Echter nu zie ik in je nieuwe post/meting dat de weerstand van de ontsteekspoel weer ineens niet meer goed is.
Blauw/witte draad contact aan= geeft niks aan
Verder is de weerstand van de groene massadraad nog steeds te hoog.
Eveneens de weerstand van de blauw/witte draad als het contact uit staat ook veel te hoog, deze draad ligt dan tegen massa en zou nagenoeg 0 Ohm moeten zijn.
Verder is de primaire kant van de bobine (zwart/gele draad) ook aan de hoge kant.
Het motorblok heb je dit keer niet gemeten maar de eerste meting was ook aan de zeer hoge kant.
De weerstanden die je in deze twee meetpogingen gemeten hebt variëren enorm en ik denk dat je scooter in z'n geheel een slechte massa heeft.
Het enige dat we nog niet gemeten hebben is de secundaire spoel van de bobine maar de bobine had je al vervangen begreep ik.
Maar misschien toch even doen voor de zekerheid.
Zwarte meetpen op de min-pool accu.
Rode meetpen in de bougiedop, de weerstand zou ongeveer 8 kilo Ohm +/- 20% moeten zijn.
Doe deze meting dan nog eens opnieuw, nu met de bougiekap van de bougiekabel geschroeft en met de rode meetpen op de kern van de bougiekabel., de weerstand zou ongeveer 5 Kilo Ohm minder moeten zijn als met bougiekap.
Verder je hebt geen accu meer dus je startmotor doet het ook niet meer.
Zit deze wel nog gemonteerd inclusief de massakabel van de startmotor/blok?
Ligt er bij de min-kabel van de accu ook nog een dunnere groene draad en zijn die goed met elkaar verbonden?