Peug Fox lekt benzine (brommix), als de gaskraan open is :(

yup

Well-Known Member
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier, en ik had een vraagje voor jullie...

Dit site heet niet voor niks "scootertuning" dus daarom heb ik besloten dat ik de vraag maar aan jullie stel.

Eerst dit, is deze tekening goed?:

1418.jpg


Waarom ik dit vraag? 1. ik ben scooterleek :D 2. ik heb een probleem denk ik :(

Het gaat om een Peugeot Fox, 50cc, nix opgevoerd...

BTW: het ding is uit 1996 ongeveer, en het heeft bijna 21.000 km gelopen... maar hij rijd goed, en start ook goed...

Als de gaskraan op de "bovenste stand zit" dus op de "aan" stand, dan lekt mijn Fox, brommix aan de onderkant, het blijft maar doorlekken :( , en het gebeurt ook als ie op de "reserve" stand, dus de benedenste stand is, dan blijft hij ook maar door de onderkant van het ding lekken :(

Op het uit-stand, dus het middelste stand, lekt het helemaal niet meer, ik heb het een nacht in me box in de gelaten, en er was geen plasje meer onder me brommer.

Dus er is een "work-around" voor dit probleem, namelijk als je het ding parkeert, gewoon de gas-kraan uitzetten zodat hij geen brommix meer lekt... Maar stel dat ik dat een keertje vergeet :(

Maar is dit normaal?, zo niet, wat is het probleem, en kan het zelf worden opgelost? Of moet ik naar de scooter-shop, om hem te laten maken?
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by no_fear_racer
moet volgens mij gewoon een kraantje in?
en dat door ouderdom de binnenkant versleten/opgelost is? succes

Kan ook wel, maar wat ik niet snap is dit: Gaskraan dicht = lekt totaal niks, nada, maar als de gaskraan open is of op reserve staat dan lekt ie...

Maar hoeveel gaat zo een kraantje kosten?
 
Originally posted by sr50
zal niet zo heel veel zijn hoor , zeker niet als je het er zelf in kan zetten.

Hmm, ok ik zal hem zo snel mogelijk late maken... BTW hoeveel kost prop uit uitlaat laten halen? Ik wil dat dan tegelijkertijd doen met de benzinekraan...
 
Dat kost niets als je gewoon je uitlaat eraf haalt en die prop eruit haalt, als je dat laat doen dan gaat dat gewoon veel (onnodig) geld kosten terwijl het een fluitje van een cent is ;)
 
Bezinekraantje is voor een wallaroo iets van 7 euro zal voor de fox ook zo iets zijn en prop uitlaat halen allemaal zelf doen en ben je voor minder dan 10 euries klaar.
tenzij je zegt ik ben lui en breng hem weg en dan betaal je iets van <100
 
Heb je al eens gekeken waar het lekt? Als het niet uit de kraan zelf lekt dan zou ik maar ff verder gaan zoeken.
Is je vlotter (carb) bijvoorbeeld niet goed meer, dan lekt het uit je carb. Zet je de kraan op uit dan gaat er geen benzine meer naar de carb en kan het dus ook niet verder lekken.
 
Ik heb al de oorzaak gevonden van waar het komt, er zit bij de vlotterbak (dat ronde ding onder de carburateur dus) een slangetje naar beneden gericht op de grond, uit die buisje druppelt de brommix dus op de grond, het gebeurt ook met motor aan, dus stationair, maar als je rijd, druppelt het bijna niet...
Ik ben geen scooter-techneut, maar kan het zijn dat diegene een te grote sproeier had gezet en toen hij tot de ontdekking kwam dat de brommer stationair klote draaide, een slangetje op de vlotterbak heeft gezet, en daar lekt het dus uit.

Een andere reden kan ook zijn dat het ding misschien niet startte zonder die slangetje, want misschien verzoop de motor dan als je probeert te starten

Iemand die het weet?
 
Ik heb het zelfde probleem bij me fox. Als de motor uit is dan lekt hij. Maar als hij aan is lekt hij niet. Bij mij stroomt de benzine uit de lucht filter overloop. Heb standaart luchtfilter. Ik zit zelf te denken aan een te groote sproeier. Heb sproeier 62 met gianneli uitlaat.
 
je vlotter is kapot, je vlotter is een klepje (wit groot lomp ding :p) in je vlotterbak die op de benzine gaat drijven en zo het gat afsluit, zodat er dus geen benzine/ brommix de carburateur in kan gaan, bij jullie is dit kapot dus dan blijft het doorlopen, dat slangetje aan je carburateur is je overloop, dus je vlotterbak spuugt de overtollige brommix naar buiten via het slangetje

de reden dat het niet lekt als je motor loopt is dat dan je carburateur benzine geeft aan je cilinder en de vlotterbak dus niet kan overstromen...
 
Back
Top