Petitie Time

Kan je me vertellen waar dat staat? Ik kan niks in de regelgeving vinden
Volgensmij is die wet een beetje onduidelijk. Verschilt allemaal per model. Op de een hoeven ze niet te zitten maar mag je ze er wel opzetten. Maar dan boeven ze alsnog niet te werken. Is een beetje onduidelijk over dat.
 
Volgensmij is die wet een beetje onduidelijk. Verschilt allemaal per model. Op de een hoeven ze niet te zitten maar mag je ze er wel opzetten. Maar dan boeven ze alsnog niet te werken. Is een beetje onduidelijk over dat.
Ik denk dat de agent iedergeval geen voet heeft om op te staan als het gaat over het bekeuren bij gebruik van hand uitsteken ipv richtingaanwijzers gebruiken. Of ik moet iets in de regelgeving over het hoofd gezien hebben
 
Beste mensen,
Neem even de moeite om mijn antwoord #15 te lezen en de linkjes te openen.
Is echt maar een paar minuten aan leesvoer.
Hier staat het allemaal heel duidelijk in.
Je MAG richting aangeven met de hand...!!!
Je HOEFT de knipperlichten NIET te gebruiken, als je maar richting aangeeft.
Zo moeilijk is het allemaal niet...
-----------------------------------------------
Alle verlichting die op een scooter zit, dient het te doen.
Uiteraard word een scooter bij een keuring van de RDW afgekeurd als de verlichting niet in orde is.
Ook kan er een bekeuring gegeven worden bij controle op straat.
Zie onderstaande:
 
Ik denk dat de agent iedergeval geen voet heeft om op te staan als het gaat over het bekeuren bij gebruik van hand uitsteken ipv richtingaanwijzers gebruiken. Of ik moet iets in de regelgeving over het hoofd gezien hebben
Presies. Maar ze zullen altijd nog iets bedenken om je te pakken. Vandaag bij mij nemen ze alle scooters mee voor controle maakt niet uit wat voor scooter. Ze zijn gewoon uit op boetes.
 
Kansloos v.w.b. de snelheid op het brom(fiets)pad en de weg!


Check de link, of ga direct naar de Staatscourant of de Rijksoverheid website.
 
niet zelden gebruikt de politiek onze (te)lage snelheid om het overige verkeer ´zich aan de snelheid te laten houden´, en dat effect zullen ze niet graag willen opgeven.
Politiek heeft dan kennelijk geen idee dat dit beoogd 'effect' op overig verkeer in praktijk nauwelijks word nageleefd. Er zijn er zat (en zeker in donker en op verlaten wegen) die 3 minuten kleven achter een 45km voertuig wel genoeg vinden en vervolgens getergd gas indrukken en passeren ongeacht of inhalen hier verboden is (doorgetrokken streep). Wat gewoon extreem gevaarlijke situaties oplevert en het voor de 45km bestuurder bedreigend voelt op deze manier opgejaagd te worden. Maar geen haan die hier naar kraait natuurlijk want iedereen snapt heus wel hoe ergerlijk het kleven achter een sloom 45km voertuig is :D

Volgens de verkeersregels dien je bijvoorbeeld als brommerrijder je strikt te houden aan de juiste plek op de rijbaan in het midden of rechts van het midden zodat ander verkeer evt. er langs kan. M.b.t begin van mijn post is deze regel met 45, 55 en zelfs 60km/u tegenwoordig kansloos.
 
Last edited:
Back
Top