Persoonlijk rommel/vragen topic.

AGM Retro GT Beun

Well-Known Member
Volgens mij is stationair lopen en bougie bekijken geen indicatie van je verbranding met rijden op (top) snelheid.
M.a.w. compleet nutteloos.

Ja opvoeren met 4takt tot iets van 2017 is eenvoudig.
Ontgrenste CDI, soms een gladde variobus en klaar.
Voor de gekken nog andere vario, achterpoulies.
Imo vrij zonde van 't geld.
Daarboven ga je naar 60-80 cc en andere vertanding, maargoed dat is helemaal zonde van t geld.

Een tweetakt gaat met een andere pijpje al 75 + GPS.

Dat ga je met die 4taktjes niet/ heel moeilijk halen.

OverLander

Active Member
Ik pak hem straks weer een ronde je op de nieuwe bougie en heb nu alleen het gas iets rijker gezet, het is even experimenteren nu om ervaring op te doen. Wel was het direct merkbaar dat de warmte oploop beduidend minder is geworden en het tikken er weer uit is (krimpen). Krijg ik straks weer een flinke afzetting, dan moet ik eens verder nadenken.

AGM Retro GT Beun

Well-Known Member
Na dat rondje ga je wss zien dat een nieuwe bougie niet zo snel kleurt. :tonguewink:

Moet zeggen dat ik met 4takt niet naar de bougie kijk, meer op gevoel.
Rijd sowieso met 2 maten groter dan nodig, geen gezeik mocht ik rijden in de winter. :laughing:

OverLander

Active Member
Toch wat kleuring afzetting, maar ook een dip bij starten (verder geen verschil op een beetje meer pit na) en duidelijk iets te rijk nu (ruikbaar). Iets minder rijk en dan ben ik er wel. Mocht dit het nu niets zijn, dan kom ik uit bij de sproeier of moet even afwachten wat de nieuwe olie doet (zou zo maar kunnen dat de Action toch wat invloed heeft op het gebeuren). Het is even oefenen.

Edit: Wel een gezond afkoel tikje nu.

Last edited:

OverLander

Active Member
Track en trace nog niet gecontroleerd, maar denk morgen of maandag de spullen binnen. Dan pak ik op een dagje alles, verwacht dat het stock is, maar je weet het maar nooit.
Post automatically merged:

Iets minder rijk en dip er uit en binnen twee seconden lopend. Wel een heel klein beetje kopervet tegen de regels in op draad bougie, weet dat je dan goed moet opletten met aandraaien. Denk dat ik nu wel goed zit en straks kan alles weer opnieuw wanneer de grote beurt is geweest.

De grote beurt stelt niet veel voor: remmen, remcilinder reinigen, remvloeistof, betere olie, transmissieolie, carburateur reinigen, kleppen, rollen, hoekjes wat doppen en later alles cosmetisch even doen. Voorvork veer blijkt niet lek te zijn bij nader inzien, had het niet goed schoongemaakt zag ik op een foto van eerder.

Iets op toeren stilstaand 81 graden bij inkeping op klepdeksel.

Last edited:

OverLander

Active Member
Volgens mij is stationair lopen en bougie bekijken geen indicatie van je verbranding met rijden op (top) snelheid.
M.a.w. compleet nutteloos.

Ja opvoeren met 4takt tot iets van 2017 is eenvoudig.
Ontgrenste CDI, soms een gladde variobus en klaar.
Voor de gekken nog andere vario, achterpoulies.
Imo vrij zonde van 't geld.
Daarboven ga je naar 60-80 cc en andere vertanding, maargoed dat is helemaal zonde van t geld.

Een tweetakt gaat met een andere pijpje al 75 + GPS.

Dat ga je met die 4taktjes niet/ heel moeilijk halen.
Dat hele opvoeren en alles heb ik nog geen kaas van gegeten of ook maar enige verdieping in gedaan. Mijn gedachte is meer dat je begint bij een grote beurt voordat je de rest gaan aanpakken. Juist dat is wat ik nergens lees, dus krijg dan de indruk dat mensen rondrijden en op een x dag besluiten en maar spullen in te knallen en gaan met die banaan. Maar wellicht dat ik mij in de toekomst eens wat meer wil verdiepen op dat vlak, voor nu heeft het geen nut en doe er ook niets mee (los van het feit dat ik er niets heb staan wat er dan geschikt voor is).

Uiteraard zoals te verwachten vandaag een mail van PostNL dat wegens drukte mijn pakket weer vertraging heeft, ik kan er i.v.v. dus beter rekening mee gaan houden dat als ik aan ene project wil beginnen dat ik dan eerst twee weken kan wachten op mijn spullen. Dus ik ben ook blij dat ik de Kisbee niet bij voorbaat al deels uit elkaar heb gehaald, dit omdat de kappen en etc. van de La Souris er af liggen en er niet op kan rijden. Maar eenmaal de Kisbee klaar dan wil ik verder met de La Souris om te spuiten en mooi te maken. Tussentijds kan de Kymco dan uit elkaar of het blokje van de BTC er uithalen.

Edit: Voordat ik het vergeet, ik heb nog 1 keer de boel afgesteld met een heet blok en de laatste restjes er uit weten te persen. Echt nog weer een stukje beter en ook veel sneller op de top met weer 2Km/h erbij (tegen de wind in). Beter dan dit kan ik het niet maken en heb nu alles getest van te arm, naar te rijk, de geuren, geluiden en rijgedrag. Mooie les en zeer leerzaam, je merkt toch door het vele testen op diverse manieren wat voor verschil alles maakt en dit gaat mij in de toekomst goed helpen. En er zal absoluut verschil in blok type zitten en eventuele aanpassingen van onderdelen, maar toch zegt het veel.

Ook nog setje 60-105 4mm omdat het handig kan zijn. En 4.5/5.5/6.5/7.5 rollen. Naald even kijken waar deze nu op staat.

Last edited: