10 minuten warmlopen, lucht dichtdraaien gas open zodat deze blijft lopen. Lucht opendraaien tot het punt dat er niet meer toeren komen en dan het gas weer indraaien tot mooi stationair. Daarna een temp. sonde op het blok en kijken wat dit gaat worden (alu tape). Bij juiste temp de bougie er uit en kijken naar de kleur.
Geluid is straks lastig oordelen, ik weet niet wat normaal klinkt, maar snap het verschil tussen blazen, of mooi... tetteren. En alles ertussenin van stoten en horken of toeren verloop. Slack op de gaskabel is nu ongeveer nul, dat is wel van belang tijdens het goed afstellen, want als daar spanning op staat klopt het afstellen natuurlijk niet. Bij alle aanpassingen (grote beurt) begin ik weer opnieuw (ik denk dat de sproeier een maatje groter mag, of moet het luchtfilter iets aanpassen met een extra stukje filterstof ervoor).
Wat betreft de banden moet ik even controleren, als ze lek zijn wil ik de Michelin Citygrip er op lepelen (type ben ik even kwijt maar is all-weather).
Bougie heeft nu een gap van .75 en is al zichtbaar droog aan het staan (eerste zichtbare verbranding) en zou na langer doorrijden wit verkleuren. Ik reinig hem even met wat remreiniger zodat het verschil na de testrit wat beter zichtbaar is (nieuwe plaats ik later wel als alles gedaan is).
Na een klein beetje afstelling heb ik direct een mooie lineair waarbij onderin deze ook beter wegkomt. Mijn blazen is al sterk verminderd, maar dit kan nog beter. Mijn top heeft er een 5Km/h bij gekregen met deze simpele actie. Wel denk ik dat de sproeier zo op het eerste geluid afgaande iets groter mag nu (door de meer open filter van goedkopere kwaliteit). Starten pakt ie nu direct lekke op. Temperatuur gaan we nog meten en ook het aantal Db.
Ondertussen zijn mijn spullen ook onderweg die ik via dit forum heb gekocht en daar ben ik erg blij mee zodat ik weer verder kan met de hoekjes, rollen en snaar. Uiteraard ook wel zo prettig met een motorbok/lift i.v.m. de banden en etc. Ondertussen het pakketje binnen met de brander, vacuüm pomp voor de remmen, draadmeter (bagger als je de windingen niet goed weet en de boel loopt te slopen wat je veel te vaak ziet).
93Db op iets minder dan 1 meter afstand (Tasi TA8152 met 2% afwijking doordat deze niet geijkt is)
PS: Verwerk het later wel op een mooie manier in het verslag, de uitleg van afstellen vind ik wat slordig en kan beter.