Peugeot speedfight 2lc

Devin0313

New Member
Beste mensen.
Ik heb een nieuwe carter krukas en zuiger in mijn scooter laten zetten vandaag opgehaald.
Nu dacht ik even lekker te gaan rijden is het geval dat als ik gas geef de scooter steeds stottert en niet op gang kom.
Als ik boven de 30 a 40 zit gaat het goed.
Nu wil ik vanmiddag de scooter starten en start die niet meer ik dacht ik zet de scooter even in de schuur met de kachel aan.
Uur later weer gaan kijken na een paar keer kicken sloeg die weer aan . Niet elektrisch maar wel met de kick .
Dus ik dacht mooi laat ik even stukje gaan rijden .
Scooter snel naar buiten gezet en scooter sloeg paar keer af weer opnieuw gekickt en sloeg weer aan . Ik wou wegrijden en toen sputterde die en kwam niet op toeren .
En sloeg vervolgens af nu kan ik hem helemaal niet meer starten iemand het idee wat het probleem is ? ( massa kabel is al gemonteerd) .
 
Advertisement - register to remove this

Devin,

ik zie dat het blok helemaal uit elkaar is geweest. en nieuw spul erop is gekomen.

Verder ga ik ervan uit dat die gene die dit heeft gedaan bekend is met dit soort werk en ga er dan ook van uit dat op z'n minst de compressie is gemeten nadat de zuiger en niet de cilinder is vervangen!

In ieder geval de opmerking van eurokit toch even controleren.
Ook kijken of de bougie vochtig/nat wordt na een paar startpogingen.

Verder zou het kunnen zijn dat de instelling van de carburateur is gedaan met het oude en versleten spul nog in het blok.
MAW, nu met het nieuwe spul, klopt deze instelling niet meer, is hier naar gekeken?

Wat is de reden waarom je een massakabel hebt gemonteerd?
Heb je wel ontsteking (=vonk)?
 
Ik ben naar de dealer geweest werd mijn verteld dat de vonk niet op de juiste plek of manier was en dat de scooter weinig compressie had die man zei dat al naar een paar keer te kicken zonder dat de scooter aansloeg wat kan ik verwachten ?
 
Devin,

helaas zijn de batterijen van de glazen bol uitgeput.

Een motor heeft 3 dingen nodig om goed te starten en te rijden.

1. Een goede compressie.
2. Een goed brandstof/lucht mengsel
3. Een goede vonk op het juiste tijdstip.

En om te kunnen blijven rijden nog een 4de ding, namelijk smering maar we gaan er even gemakshalve van uit dat dit in orde is.

Twee van de drie punten zijn al niet in orde en de derde weet je ook niet met zekerheid omdat de scooter niet meer loopt.

Dus je laat een krukas en een zuiger vervangen, ik neem aan, hier was een rede voor???

Je gaat de scooter ophalen en hij start heel lastig/niet en de goede man wijst je op de gebreken, ik neem aan dat hij als dealer je ook een paar opties heeft aangedragen en misschien wel een prijsindicatie.

Ik denk dat hij, die deze klus heeft uitgevoerd, het beste kan beoordelen wat de staat van de cilinder en het motorblok in het algemeen is en wat er precies scheelt met de ontsteking, want met de opmerking
de vonk niet op de juiste plek of manier was
kan ik niks mee!

Ervan uitgaande dat de goeie man zijn vak beheerst en dat hij de zuiger, de zuigerveren en de pakkingen goed geplaatst heeft kan het bijna niet anders dan dat de cilinder beschadigd of versleten is en hierdoor de compressie te laag.
 
Binnenkort word mijn blok uit elkaar gehaald ik zou dan even goed kijken naar de ontsteking valse lucht en benzine toevoer in ieder geval bedankt voor je hulp
 
Misschien zitten de zuigerveren niet goed gedraait (werkt namelijk anders dan bij een 2takt) (een 4takt heeft geen slotjes in de zuiger)
 
Back
Top