Pen 12 zuiger in standaard aerox cilinder

Isseybor

AEROX
Goedemiddag, ik wil dat mijn Aerox weer 45 kmh loopt ivm wok. Ik heb er dus een doppler endurance p12 krukas inzitten nadat mijn merceur p12 is overleden. Met die merceur had ik een verlooplager van p12 naar p10 voor mijn malossi giet. Ik dat verlooplagertje weer besteld kom ik erachter dat doppler een andere binnen diameter heeft 15mm ipv de meer standaard 17mm. Ik heb dus een andere zuiger nodig een p12 maar wel 50cc voor de standaard aerox cilinder. Welke zuiger raden jullie mij aan en moet ik rekening houden met maat a,b,etc of is dit overbodig met een standaard cilindertje.
 
Advertisement - register to remove this

A, B, C heeft alleen met de overmaat te maken..

A is volgens mij de eerste montage.

B word in diameter paar 10tienden groter

C word in diameter nog beetje groter dan bij

Daarnaast zijn er geen grotere meer en is je cilinder gewoon op.

Welke zuiger je nodig hebt ligt aan de diameter van de cilinder die je momenteel hebt. Dit is allemaal na te meten.

Of er een 12Pen zuiger te krijgen is voor originele cilinder, geen idee. Maar als je een beetje standaard rijd zou ik zelf nooit een Pen 12 krukas nemen, en dat heb je eigenlijk ook niet nodig.. Pen 10 is meer compatible met de meeste minarelli cilinders.

Geen idee of dat deze past:

 
Ja heb nu een Meteor zuiger besteld staat op k-parts staat dat ie ook voor imitatie minarelli cilinders werkt. Denk ook gewoon in de originele 50cc (40mm) minarelli cilinder. Pen 12 heb ik gepakt omdat er eerst een snellere alu cilinder onderzat.

Hopen dat het werkt
 
Ja heb nu een Meteor zuiger besteld staat op k-parts staat dat ie ook voor imitatie minarelli cilinders werkt. Denk ook gewoon in de originele 50cc (40mm) minarelli cilinder. Pen 12 heb ik gepakt omdat er eerst een snellere alu cilinder onderzat.

Hopen dat het werkt
Zou gewoon moeten werken, maare wat zijn je plannen dit maal? Want een pen12 koop je niet voor een standaard cilinder zonder de bedoeling hem weer op te voeren
 
Zou gewoon moeten werken, maare wat zijn je plannen dit maal? Want een pen12 koop je niet voor een standaard cilinder zonder de bedoeling hem weer op te voeren
Ja misschien dat je m'n andere post nog herinnert. Heb een alu Athena racing 70cc. Moet nu wok keuren dus komt weer terug maar wordt dan een scooter voor in de avond.
 
En dan hoop je geen WOK te krijgen? In de avond kan je net zo goed de l*l zijn (ligt er ook maar net aan waar je woont)
 
Update de zuiger die ik heb besteld past niet helaas. Nsaldlager is te breed heb eigenlijk een 12x15x13 of een 10x15x13 naaldlager nodig (origineel doppler is 12x15x15) maar deze is voor zo ver ik weet niet te koop. Of natuurlijk een zuiger met die afmetingen
 
Zou iemand mij kunnen vertellen of een Peugeot zuiger zal gaan werken. Naaldlager met afmetingen 12x15x15 wordt namelijk voor Peugeot scooters gebruikt. Ook zie ik dat Piaggio kan. Klopt dit?
 
Zou er gen peugeot zuiger erin doen.. Misschien heeft die een langer hemd.

Kan je beter die naraku kopen die zeker geschikt is voor minarelli en minarelli clones.
 
Ik ga gewoon naar mijn dealer hier in de buurt alleen die is op vakantie tot de 18e. Anders wordt het een beetje gokken laat uiteindelijk wel weten wat het is geworden wellicht handig voor andere die een doppler p12 hebben en een standaard cilinder willen gebruiken.
 
Back
Top