PDA's / Pocket PC's

Ben

Retired
Post hier jouw ervaringen , plus punten en minpunten van diverse PDA's en Pocket PC e.d..

Ik ben dus op zoek naar eentje. Gewoon een goeie merk ( ! ), met Windows ( XP ? ) erop , MSN een ( Windows ? ) Media Player en wat andere functies zoals spelletjes ( natuurlijk geen CoD oid ) , navigatie , evt. TomTom oid. Weet ik veel hoe dat allemaal zit.

Eisen :

Touchscreen met zo'n touch-stick of hoe deze ook mag heten
( zo groot mogelijke ) Kleurenscherm
Speakers ( op zijn minst gewoon geluid )
Windows ( XP ? )
Draadloos GRATIS internet ( WiFi geloof ik ? )
MSN
Mediaplayer
Mogelijkheid tot snel en acceptabel kunnen surfen
Evt. microfoon aansluiting


Vragen :

- Is er een mogelijkheid tot uitbreiding van geheugen voor als ik veel filmpjes / liedjes en plaatje erop zet oid ?

- Kun je ook gewoon normale FirFox erop zetten ( en draaien ) , nieuwe(re) MSN prog's , nieuwe( re ) Media Players ed ?

- Aansluitbaar op de PC , en dan filmpjes / liedjes en plaatjes overzetten ?

Verder zullen de vragen vanzelf komen. Post gewoon jullie aanradingen en ervaringen ed.

Zoals jullie zien weet ik er maar bar weinig vanaf... Maar dat komt wel wss. :p
 
Advertisement - register to remove this

PDA's draaien niet op Windows xp, maar op Windows Mobile. Je kan iets groter gaan dan een PDA, dan krijg je een "ultra mobile PC", welke meestal ook op XP/Vista draaien.
 
weinig, ik heb mijne van 5 naar 6 geupdate maar eigenlijk is er niks anders, alleen een iets mooier menu.. mischien dat er op de achtergrond wel iets anders is maja.....

ik heb btw een HTC p3300, met ingebouwde gps en tomtom,wifi,msn,google maps, en internet abbo erbij en het werkt best ideaal,

natuurlijk niet zo snel als gewoon thuis op de pc, maar best een goeie verbinding
 
Vet. Hier heb ik wat aan. Heb gekeken op Tweakers voor een fatsoenlijke , die kosten al gauw 350EUR... Met WiFi en zo. Ik snap dat het niet zo snel is , maar t moet geen 2 min over een paginatje doen met weinig foto's... Het gaat me puur om het MSN , gratis internet , beetje surfenen bestanden bekijken / afspelen. Voor de rest heb ik mijn mobiel voor het bellen enzo. Maar wat kost zo'n ding gemiddeld ?
 
Ikheb ook een HTC P3300.
Die kan idd alles wat jij zegt. En heeft GPS waarmee je kan tomtommen.
Ik heb hem met WM6, maar met 5 is hij ook. Firefox is niet nodig. Zit IE op.
MSN zit erop, je kan er een microsd kaartje in doen voor extra opslag.
We hebben ook een HTC TyTn liggen, die kan nog meer maar is ook dikker en duurder.
Kijk naar nieuwe modellen van HTC, mijne is al een jaar oud. Of kijk naar een ander merk, htc is iig goede shit.

Je kan r gratis mee internetten ja, als je wifi thuis hebt, net zoals op een laptop. Je kan via ActiveSync van microsoft je bestanden beheren enzo. Kortom, bijna alles wat je met een pc kan.
Film kijken, muziek luisteren, programmas installeren e.d.
 
Vette shit. Vind het steeds vetter worden. Even over die Firefox , ik heb het niet zo op IE , vandaar die Firefox. Heerlijk programma die Firefox. Is het installeerbaar en gebruikbaar ?

En wat moet ik doen om WiFi thuis te krijgen ? Is dit kostenloos ed ?
 
Weet niet of het er is voor pocketpc.
Wat jij wilt is allemaal leuk, maar er zit in mijne maar een 200mhz cpu.
Dat is hetzelfde als windows xp op een 800mhz draaien. Dan ga je geen firefox en allemaal zooi installeren, aangezien je hem dan nog trager maakt dan mijn oma.
IE volstaat prima in mijn ogen, gebruik het ook zelden vandaar.
Als je wifi thuis hebt kan je overal draadloos internetten in en rondom het huis. Heb zelf een accesspoint staan voor 2 laptops en me pda. Als je dit al hebt is het mooi meegenomen, anders moet je een accesspoint kopen om gratis in je huis e.d. te kunnen internetten. Of GPRS kun je ook gebruiken, dan kan je overal in nederland internetten. Of UMTS als GPRS te langzaam gaat :)
 
Nja , zie wel met dat internet gedoe. Kan dan alleen niet internetten op me werk denk ik. :'(

En 200MHz is idd niet echt de snelste nee... Mja , alleen nieuwere versie MSN , MediaPlayer en firefox dan. That's about it.

Draait dat nog een beetje dan ?

// Edit : Ik denk dat ik dan voor GPRS ga of UMTS. Is dit ook kostenloos ?
 
Apple i touch ? ik heb er ook één.
Kan er gewoon goed en makkelijk mee op internet surven , kan er mp3/mp4 en videobestanden mee afspelen.
het is dan van apple ma lijkt me niet dat dat een probleem moet zijn.
 
// Edit : Ik denk dat ik dan voor GPRS ga of UMTS. Is dit ook kostenloos ?

Nee, is niet kostenloos. Je moet daarvoor een data of bel+data abonnement afsluiten. Je toestel moet dan wel GSM functionaliteit hebben.

Als internet browser kan ik op de pocket pc Opera aanraden.
 
ik had een qtek 9100 .... heb net 2 weken een HTc p4350 gps tomtom mobile 5 wifi onbeperkt interneten alles er op en er aan ... ik wil nooit geen gewoon telefoon weer dit is gewoon idiaal .....

alleen beetje naar op me werk ''bouw'' maar dan heb ik er 1 van de baas


je kunt altijd je mail tjeken msnen alles
 
Hier is het andersom, ik heb een e-ten M700...
Veels te langzaam allemaal, mijn volgende telefoon word er 1 waar ik mee kan bellen, sms-en foto's maken :)

Ik gebruik dat hele ding nooit meer eigenlijk, komt vooral omdat ik toch altijd in de buurt van een pc ben, en nooit meer met de metro ga (filmpje kijken, internetten enz.)
 
Ok , GPRS / UMTS wordt he dus niet. :p Kan ik wel met die WiFi gratis internetten in heel NL ? Of moet er een zender oid in de buurt zijn ?
 
Ok , GPRS / UMTS wordt he dus niet. :p Kan ik wel met die WiFi gratis internetten in heel NL ? Of moet er een zender oid in de buurt zijn ?

moet je wifi nertwerk heben bij je thuis ..


wifi is gewoon een draadloos netwerk net als je pc



als je de netwerksleutel hebt kun je er op ..... ik zou zegen voor die paar euro gewoon ff vodafone blox of wat dan ook nemen ...
 
Nja ik zie t wel. Eerst kijken welke apparaat het beste voor me gschikt is. Er zijn er zoveel. HIj moet gewoon zilver zijn en de functies hebben waar ik om vroeg. MSN , kunnen surfen , uitbreidbaar geheugen , touchscreen enzovoorts.
 
Dat kan elke pda wat jij wil.
Het gaat r alleen om welke, en hoeveel je wilt betalen.
En alles klinkt leuk, dat had ik ook in het begin, maar uiteindelijk doe je r geen flikker mee. Af en toe mail checken, of ff spelletje. Gebruik het meest tomtom omdat ik op taxi zit, dat is superchill :D
 
Mja , zowiezo zilver , merk en ja... Wat is de gemiddelde prijsklasse... Je hebt ze van 150 , maar ook van 900 zag ik.. 8P
 
Back
Top