Pc software voor morini/purejet/peugeot

Hallo allemaal ik heb nu diagnose software voor de injectie scooter.

Het werkt heel simpel gewoon via een kkl kabel.

Pin 7 is ecu pin 4 is ground en pin 16 is 12volt

Software leest alle foutcodes en wist ze ben nog bezig met laatste gedeelte dat is free mode optie.

en calibratie. hier onder screenshot van de software en ja het werkt al.

 
Zins kort in bezit van een Peugeot Jet Force 50 TSDI 2T.
Hij start en loopt nog wel maar ik wil hem graag uit kunnen lezen, en ook voor de toekomst hem te kunnen onderhouden.

Een originele orbital cardridge is niet, of nauwelijks aan te komen.

Is er nu nog een nieuwere versie met kabel (USB voor PC) aan te komen c.q. te verkrijgen.

Vraag of zijn er alternatieve via PC een GameBoy te Emuleren , en dan via een USB kastje met stekker naar de connector van de Peugeot (OBD-poort ?)

Of heeft iemand de GBC file (image file) van de orbital cardridge Peugeot.

Alvast bedankt
 
Is er nog een uitlees kabel te koop? Ik heb een JetForce voor mijn zoon gekocht en wil hem graag uitlezen.

Is een beetje laat, maar...

Geen idee of dit nog verkrijgbaar is.
Alles van de oude Appie en Peugeot is nogal schaars te noemen.

(even buiten het gameboy met cartridge verhaal om)
Er bestaan echter nog wel websites die het aanbieden....

Zie: https://www.apriliagenuineparts.co.uk/

Voor Peugeot: http://infotech.peugeot-motocycles.fr/doc/PointDiag/outildiagfr.html

Maar de OBD (aan boord diagnose knipper systeem) van Peugeot zelf doet hetzelfde als het gaat om het uitlezen van e.v.t. aanwezige foutcodes. Deze pakt sowieso alle sensoren en actuatoren mee in het systeem.
 
Last edited:
Ik ben inmiddels geholpen d.m.v. de Pointdiagnose, TEP2010 uitlees apparatuur aan te schaffen.
Kost wel wat maar gedeeld door 3 personen is het aanvaardbaar. We zijn er erg blij mee iig.
In deze TEP2010 staat software van verschillende types en modellen scooters van Peugeot en Piaggio in beschreven.
Zelfs de zwaardere motorscooters t/m 500cc komen ruimschoots aan bod, sommige zelfs met een zgn ''free mode''...
Echter is dit weer beperkt tot de 50cc 2 takt motortjes zoals de Jetforce en de TSDI Elystar of de Looxor.

Dank iig voor de moeite en de input! Blijf zo doorgaan, ;)
Voor andere forumlieden zal het zeker een welkom iets zijn.

Ik heb een elektrische Peugeot E-vivacity waarbij een foutcode uitgelezen of misschien gereset moet worden. Dealers verhuren de TEP2010 niet en willen dat je de (defecte) scooter naar de garage toe gaat brengen (en terug als het nog steeds niet werkt). Hoe kom je aan de TEP2010 en weet je waar ik die eventueel kan huren al dan niet met borg :)
 
Die dingen huren bestaat niet.

Je kan ze alleen kopen als je toevallig tegen 1 aan loopt.

Officieel mogen particulieren zo`n ding niet eens in bezit hebben.. Ze zijn uiteraard bedoeld voor gebruik bij scooterdealers.
 
Die dingen huren bestaat niet.
Je kan ze alleen kopen als je toevallig tegen 1 aan loopt.
Officieel mogen particulieren zo`n ding niet eens in bezit hebben.. Ze zijn uiteraard bedoeld voor gebruik bij scooterdealers.

Huren zal inderdaad (vrijwel) niet mogelijk zijn, maar zelf aanschaffen wel!
Voor de rest is het onzin v.w.b. het alleenrecht voor de zgn. dealers.

Ik heb een elektrische Peugeot E-vivacity waarbij een foutcode uitgelezen of misschien gereset moet worden. Dealers verhuren de TEP2010 niet en willen dat je de (defecte) scooter naar de garage toe gaat brengen (en terug als het nog steeds niet werkt). Hoe kom je aan de TEP2010 en weet je waar ik die eventueel kan huren al dan niet met borg :)

Wat wil je hier precies mee doen dan?
De elektrische varianten worden namelijk nergens beschreven in de TEP2010 (V1) voor zover ik weet.
Evenmin is aanpassen en/of uitlezen daarom ook niet mogelijk.
Wellicht wel in de V2 maar die heb ik niet helaas.

Heb je de Owner's/gebruiker manual in bezit?
(hier staat namelijk ook het e.e.a. in beschreven meen ik)
 
Huren zal inderdaad (vrijwel) niet mogelijk zijn, maar zelf aanschaffen wel!
Voor de rest is het onzin v.w.b. het alleenrecht voor de zgn. dealers.



Wat wil je hier precies mee doen dan?
De elektrische varianten worden namelijk nergens beschreven in de TEP2010 (V1) voor zover ik weet.
Evenmin is aanpassen en/of uitlezen daarom ook niet mogelijk.
Wellicht wel in de V2 maar die heb ik niet helaas.

Heb je de Owner's/gebruiker manual in bezit?
(hier staat namelijk ook het e.e.a. in beschreven meen ik)


Waarom is het volgens jou onzin v.w.b. het alleenrecht voor de zgn. dealers.?

Ze worden gewoon niet verkocht aan particulieren, want je kan er niet zomaar eraan komen.
Anders kon ik er ook wel eentje kopen bij K-Parts of een andere onderdelen shop.
We worden alleen Intern verstrekt aan bedrijven.
Anders mag je mij vertellen waar ze te koop zijn.(Ja die ene Franse site die kende ik al). Want ze maken het juist extra moeilijk om eraan te komen.
En een dealers gaat ze echt niet aan je verkopen, daar worden al afspraken over gemaakt dat die niet verhandeld mogen worden.
Met sommige van die tools is het zelfs mogelijk de ECU te ontgrenzen of in sport stand te zetten..
 
Huren zal inderdaad (vrijwel) niet mogelijk zijn, maar zelf aanschaffen wel!
Voor de rest is het onzin v.w.b. het alleenrecht voor de zgn. dealers.



Wat wil je hier precies mee doen dan?
De elektrische varianten worden namelijk nergens beschreven in de TEP2010 (V1) voor zover ik weet.
Evenmin is aanpassen en/of uitlezen daarom ook niet mogelijk.
Wellicht wel in de V2 maar die heb ik niet helaas.

Heb je de Owner's/gebruiker manual in bezit?
(hier staat namelijk ook het e.e.a. in beschreven meen ik)
De scooter geeft op het display een icoon van motorstoring. De motorcontroller zelf (SEVCON) geeft geen foutcode. De motortemperatuur is in orde, en de accu's zijn vol. Het is mij dus een raadsel wat er mis is. Ik wil weten wat het icoon betekend van de motorstoring. Wat voor fout zit er in de scooter.

Overigens is de scooter al eens eerder bij de dealer geweest vanwege een motorstoring. Dit bleek in de SIN/COS encoder te liggen wat eenvoudig op te lossen was. Hiervoor moest ik een busje huren en naar de dealer rijden. Een dealer had wel de goeie TEP2010 (versie nummer weet ik niet).

Het schijnt dezelfde uitleesunit te zijn als de Peugeot metropolis.
 
Huren zal inderdaad (vrijwel) niet mogelijk zijn, maar zelf aanschaffen wel!
Voor de rest is het onzin v.w.b. het alleenrecht voor de zgn. dealers.



Wat wil je hier precies mee doen dan?
De elektrische varianten worden namelijk nergens beschreven in de TEP2010 (V1) voor zover ik weet.
Evenmin is aanpassen en/of uitlezen daarom ook niet mogelijk.
Wellicht wel in de V2 maar die heb ik niet helaas.

Heb je de Owner's/gebruiker manual in bezit?
(hier staat namelijk ook het e.e.a. in beschreven meen ik)
Zie hier het werkplaats handboek:
Ik heb nog veel meer tekeningen en documentatie.

Er staat geen versie van de TEP2010 bij. Niet geschoten is altijd mis. Zou je mij hiermee willen helpen (omgeving Amsterdam). Uiteraard tegen betaling.
 
Zie hier het werkplaats handboek:
Ik heb nog veel meer tekeningen en documentatie.

Er staat geen versie van de TEP2010 bij. Niet geschoten is altijd mis. Zou je mij hiermee willen helpen (omgeving Amsterdam). Uiteraard tegen betaling.

Het werkplaatshandboek is mij wel bekend ;) ...
Zal ook gelijk de gebruikershandleiding toevoegen in het topic.
(ook gelijk maar even in de resources geplaatst voor evt. andere zoekenden)

Ik heb nog even wat verder gewroet v.w.b. de TEP 2005 en 2010 Workshop Diagnostic Manual van Peugeot en Piaggio..

Het schijnt dezelfde uitleesunit te zijn als de Peugeot metropolis.

De Metropolis kon ik echter niet terug vinden in het archief?
Ik kom wel de volgende varianten tegen:

LX5002 = Looxor 50cc Version 2002 (LX = Looxor or LXR, EL = Elystar, JF = Jetforce, ST = Satelis, GO = Geopolis, CS = Citystar) 1 = Version 45 km/h (0 = 25 km/h, 1 = 45 km/h, 3= free, 4 = standard motorcycle, 6 = motorcycle free) 0 = Index of evolution

Zowel met een Peugeot als Piaggio motorblok.
Maar goed, dit is verder niet erg relevant v.w.b. de E-Vivacity omdat deze een geheel ander type ECU heeft als de brandstofvarianten.
Ik heb wel het volgende gevonden wat misschien uitkomst kan bieden...

Zie/lees ook:

Naamloos1.png Naamloos2.png Naamloos3.png Naamloos4.png Naamloos5.png

Naamloos6.png Naamloos7.png Naamloos8.png Naamloos9.png Naamloos10.png

Naamloos11.png Naamloos12.png Naamloos13.png Naamloos14.png
 

Attachments

  • E-Vivacity Gebruikershandleiding.pdf
    5.5 MB · Views: 2
Back
Top