Pc software voor morini/purejet/peugeot

gamepc1986

Member
Hallo allemaal ik heb nu diagnose software voor de injectie scooter.

Het werkt heel simpel gewoon via een kkl kabel.

Pin 7 is ecu pin 4 is ground en pin 16 is 12volt

Software leest alle foutcodes en wist ze ben nog bezig met laatste gedeelte dat is free mode optie.

en calibratie. hier onder screenshot van de software en ja het werkt al.

 
Advertisement - register to remove this

Weet niet of je deze al eens gezien hebt:


Hoe kom je overigens aan de software? Via marktplaats gevonden of via dealerschap overgekocht?
klopt werk nu met hem te samen om de software te maken heb al 40 euro geinversteerd de moet nu nog 20 euro betalen wat op moment niet heb voor de complete software
 
tevens heb ik 10 kkl kabels besteld en word de software incl kabel geleverd voor 35 euro ex
De software is gekoppeld aan de kabel dus zal niet werken op andere kabel om fraude te voorkomen van de software
 
Interessante materie :cool: en ben ook zeker wel nieuwsgierig.
Maar het betreft alleen de Synerject systemen met een ECU van Philips als ik me niet vergis.
Het e.e.a. is niet geheel duidelijk in beeld gebracht op het filmpje wat wel weer jammer is.

Is het bijvoorbeeld ook toepasbaar i.c.m. dezelfde software op de ECU's van Magneti Marelli?
En wat betreft de varianten van Scion Sprays of het M3A systeem?
 
Last edited:
Interessante materie :cool: en ben ook zeker wel nieuwsgierig.
Maar het betreft alleen de Synerject systemen met een ECU van Philips als ik me niet vergis.
Het e.e.a. is niet geheel duidelijk in beeld gebracht op het filmpje wat wel weer jammer is.

Is het bijvoorbeeld ook toepasbaar i.c.m. dezelfde software op de ECU's van Magneti Marelli?
En wat betreft de varianten van Scion Sprays of het M3A systeem?

kan je me foto van de ecu laten zien en de sticker van philips met de nr der op
 
Nope, heb geen foto's helaas.

V.w.b. de Synerject betreft het de: M1EPEDRX002 en de M1EPEECA001 en de M3A.
Dus voor de M1, M2 of M2 met compressor van 50 t/m 125 cc is duidelijk, maar de M3A is relatief nieuw.
(allen zijn 2 takt varianten)

Nieuw systeem voor de 2 takt:

mOXynY8.png


Dan is er nog de 4 takt variant van Magneti Marelli, welke de MIU: 250, 300, 400 en 500cc behelst.
Dit is de 32MIU1HW101, dit zijn Ecu's welke ook op de gasklepbehuizing zitten gemonteerd.....
Dit is nu juist waar ik naar op zoek ben vanwege toename in de reparatie van Piaggio en Peugeot motorscooters

qJvCMYw.png


Met de middelen die ik tot m'n beschikking heb kom ik simpelweg niet zo ver en de software en uitlees apparatuur kost een godsvermogen. Op die krengen zit ook een 32 pin connector terwijl de Philips maar een 22 pin connector heeft.
Is ergens ook wel logisch maar ik krijg er regelmatig migraine van als zo'n type scooter weer binnen komt.
Met de ''on board'' diagnose is het ook al niet veel beter is mijn ervaring.
En ik ben een hobbyist dus vandaar dat ik wel het e.e.a. wil weten of het ook op de 4 takt varianten van toepassing is.
 
Werkt deze software wel dan met de originele orbital cardridge??

attachment.php


Wel grappig om te zien dat je een usb naar obd2 hebt omgebouwd naar 3 losse draadjes..
 
ik heb net 5 licenties gemaakt voor de software voor 20 euro kabel kan je makelijk zelf maken met kabel is het 35 euro maar moet leverring afwachten van ali express dus op moment heb ik 5 keer software
 
ik heb net 5 licenties gemaakt voor de software voor 20 euro kabel kan je makelijk zelf maken met kabel is het 35 euro maar moet leverring afwachten van ali express dus op moment heb ik 5 keer software
???
Geen idee waar je het over hebt, maar ik wens je veel succes met je project...
 
die werkt ook heb zelf de updates files dat je ook piaggio en peugeot in kan laden in je cardrige

Is het ook mogelijk als er al software op de cardridge staat om deze te backuppen?? Of kan je nooit terug naar de vorige versie en zal je altijd van een oude versie (bijvoorbeeld 1.50 naar 1.55 gaan, en dus terug naar 1.48 is dan niet mogelijk?) (zelfde idee als playstation updates?)
 
Is het ook mogelijk als er al software op de cardridge staat om deze te backuppen?? Of kan je nooit terug naar de vorige versie en zal je altijd van een oude versie (bijvoorbeeld 1.50 naar 1.55 gaan, en dus terug naar 1.48 is dan niet mogelijk?) (zelfde idee als playstation updates?)
als je de com kabel bij je cartdrige hebt kan je alle software terug en op zetten ik heb self versie 2.82
 
Nope, heb geen foto's helaas.

V.w.b. de Synerject betreft het de: M1EPEDRX002 en de M1EPEECA001 en de M3A.
Dus voor de M1, M2 of M2 met compressor van 50 t/m 125 cc is duidelijk, maar de M3A is relatief nieuw.
(allen zijn 2 takt varianten)

Nieuw systeem voor de 2 takt:

mOXynY8.png


Dan is er nog de 4 takt variant van Magneti Marelli, welke de MIU: 250, 300, 400 en 500cc behelst.
Dit is de 32MIU1HW101, dit zijn Ecu's welke ook op de gasklepbehuizing zitten gemonteerd.....
Dit is nu juist waar ik naar op zoek ben vanwege toename in de reparatie van Piaggio en Peugeot motorscooters

qJvCMYw.png


Met de middelen die ik tot m'n beschikking heb kom ik simpelweg niet zo ver en de software en uitlees apparatuur kost een godsvermogen. Op die krengen zit ook een 32 pin connector terwijl de Philips maar een 22 pin connector heeft.
Is ergens ook wel logisch maar ik krijg er regelmatig migraine van als zo'n type scooter weer binnen komt.
Met de ''on board'' diagnose is het ook al niet veel beter is mijn ervaring.
En ik ben een hobbyist dus vandaar dat ik wel het e.e.a. wil weten of het ook op de 4 takt varianten van toepassing is.
heb jij schema voor me van de pin outs
 
als je de com kabel bij je cartdrige hebt kan je alle software terug en op zetten ik heb self versie 2.82


Ik heb zelf de com kabel niet, aangezien deze niet bij de cardridge maar bij de pc software pakket word geleverd..
Enige idee of dat die com kabel zelf te maken is, en of dat hier een schema van te vinden is?
 
Ik heb zelf de com kabel niet, aangezien deze niet bij de cardridge maar bij de pc software pakket word geleverd..
Enige idee of dat die com kabel zelf te maken is, en of dat hier een schema van te vinden is?
email me even op stuur ik je schema en de bestanden

Edit: Heb even je e-mail adres weg gehaald, omdat anders spambots of kwaadwillige misbruik van je email adres kunnen maken..
Daarom is het niet handig om email adres op een website of forum te plaatsen. Beter via prive bericht versturen.
 
Ik ben inmiddels geholpen d.m.v. de Pointdiagnose, TEP2010 uitlees apparatuur aan te schaffen.
Kost wel wat maar gedeeld door 3 personen is het aanvaardbaar. We zijn er erg blij mee iig.
In deze TEP2010 staat software van verschillende types en modellen scooters van Peugeot en Piaggio in beschreven.
Zelfs de zwaardere motorscooters t/m 500cc komen ruimschoots aan bod, sommige zelfs met een zgn ''free mode''...
Echter is dit weer beperkt tot de 50cc 2 takt motortjes zoals de Jetforce en de TSDI Elystar of de Looxor.

Dank iig voor de moeite en de input! Blijf zo doorgaan, ;)
Voor andere forumlieden zal het zeker een welkom iets zijn.
 
Last edited:
Is het ook mogelijk als er al software op de cardridge staat om deze te backuppen?? Of kan je nooit terug naar de vorige versie en zal je altijd van een oude versie (bijvoorbeeld 1.50 naar 1.55 gaan, en dus terug naar 1.48 is dan niet mogelijk?) (zelfde idee als playstation updates?)

Ben bang dat dat niet gaat lukken...., althans ligt dit een beetje aan welke cartridge men heeft.
Het is zo dat de euro variant veel beperkter is dan bijvoorbeeld die uit Zwitserland of Australië en/of andere non Europese landen waar deze scooters rondrijden. Dan kan je het wel upgraden/backuppen maar is het beperkt i.v.m. die Europese cartridges.
Software is met een export cartridge gewoon weer te manipuleren naar de free mode versie als ik me niet vergis.
Dit is trouwens idem aan de Ecu's van Synerject.., buiten Europa goed te doen maar binnen Europa een drama.
Of begrijp ik je vraag verkeerd? Men kan voor zover ik weet niet terug in de firmware.
Wellicht wel met de software van de TS..?
 
Last edited:
Nog even een kleine toevoeging voor een ieder die het interesseert...
Ik ben ook in het bezit van de Aprillia en de Morini cartridge.
Beide zijn nogal minimaal te noemen qua diagnose mogelijkheden.
Die van Peug heeft men verreweg het meeste aan en ook komt alles aan bod.
Aprilia is ook wel uitgebreid maar moet inleveren t.o. de Peug cartridge.
Die van Morini slaat werkelijk alles.., doet exact hetzelfde als de ''on board'' diagnose en kan men niks aanpassen.

Nog niet zo lang geleden werd er al dik 400 euro gevraagd voor de non Europese cartridges.
Om nog maar te zwijgen van de Ecu's welke ook voor grof geld de deur uit gaan.....
 
Back
Top