Patroon voorkap phantom

Erwin.

Well-Known Member
Hey,

Ik moet mijn voorkap van mijn phantom bewerken omdat daar een extra radiateur achter komt.

Nu heb ik veel dingen geprobeerd, maar het aftekenen lukt maar niet recht, aangezien de kap allemaal bollingen heeft.

Hoe kan ik dit het beste doen, en zijn er misschien ook ideeen voor het patroon van de gaten?

Ik heb ook ooit is zo'n soort van sticker gezien die je erop plakt zodat je precies recht gaten kan boren. weet iemand hier ook meer over?

[edit] het hoeven niet perse gaten te zijn, mag ook gewoon een vorm uit [/edit]

greetz,

BlackX
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb er ook een tijd over nagedacht en ben uiteindelijk maar gewoon begonnen. Ik had het als volgt gedaan:
Eerst met schilderstape (wit papieren tape) vorm afplakken. Met een merkstift vorm inkleuren. Tape eraf. En dan gaan frezen. Vergeet niet om ook in je beenkap een luchtdoorgang te maken.
 
Ikzelf vind gaten bijzonder lelijk en goedkoop staan. Ik zou voor gleuven gaan.

Je kan je voorkap volledig afplakken met schilderstape en hierop de plekken aftekenen.
 
ik heb zelf ook gaten in de voorkap van mn zenith, ik heb gewoon eerst een vorm ontworpen met paint.. ( lekker simpel ) en dan toen ik de goede vorm had gewoon gespiegeld dat je hem meteen voor links en rechts hebt, uitgeprint op mn voorkap geplakt met tape en met een stift ( niet watervast :| ) de vorm langs de ''mal'' overgetrokken, mal eraf en netjes langs het lijntje dremelen :) succes!

edit/ over de vorm ... ik heb een soort booskijker vorm achter iets ... beetje \\ // zo zeg maar :) ging mooi mee met de vorm van mn kap weet niet of jij dr ook iets aan hebt..
 
Die SOBW Phantom racer (die witte) had wel een leuke voorkap 8)
Kan er helaas ff geen foto van vinden, en weet ook niet van wie die was :rolleyes:

Zou hem alleen wel iets anders maken (mocht je hem na willen maken) Is namelijk een beetje lullig voor de gozer die het heeft ontworpen ;)

//edit
Deze dus:

108-1080594120.jpg
 
Ik probeer zo veel mogelijk dingen zelf te verzinnen, die voorkap ziet er idd mooi uit, maar ik probeer toch lekker zelf een ontwerp te maken, zodat ik een beetje origineel blijf :W
 
Back
Top