Past pia koppeling op mina?

Advertisement - register to remove this

Vraag was ook al eens eerder voorbij gekomen ivm een delta kluts. Deze pasten gewoon onderling (tenminste de 107 versie) alleen het model was iets wat anders uitgevoerd. enige dat anders is, is de drukveer en de poullies. Maar zoals vermeld zou dat op te lossen zijn met de ring. In princiepe zou je peugeot hier dus ook aan toe kunnen voegen aangezien dat weer met pia overeen komt...
http://forum.scooterforum.net/forum/f109/verschil-delta-minarelli-piaggio-183398/
 
als dat zo zou zijn, zouden ze het dan niet dezelfde naam hebben gegeven?

Moest ik het weten, zou ik het hier dan vragen ?

Ik mag uit u veelzeggend antwoord met andere woorden besluiten dat het niet past ?

Wat is er juist anders ? Enkel het gat om de koppeling op de poelie te schroeven? Of ook de diameter van de koppeling ?
 
Nou botje, niet lullig bedoelt, maar waarom zouden ze dan voor elk merk 1 maken, en niet 1 universele?

Dat doen bedrijven wel vaker, dat is nou eenmaal zo. Vaak zijn er onderling wel enkele verschillen en kan bvb wel een mina koppeling op piaggio maar niet andersom. Weet niet of dat bestaat, maar het is wel een typisch geval waarbij een bedrijf dus wel 2 verschillende types maakt, en geen universele, maar dat ze (wellicht maar in 1 richting) uitwisselbaar zijn.
 
het is ten eerste per koppeling verschillend , ten 2e zijn er verschillende poelies..

zo heeft piaggio oude type poulies met een grote drukveer , nieuwere types met een iets kleinere drukveer (o.a.) Runner) , en de typhoon/nrg/ntt poelies , die nog een kleinere drukveer hebben , en bij alleen laatstgenoemde past een minarelli koppeling en andersom.

ook kun je btw een minarelli drukveer in een piaggio met dit type poelies gebruiken :p

kort gezegd ,dit past lang niet altijd ,dus zoek eerst uit wat voor type de koppeling af komt.
 
Back
Top