Past een viva of sf blok onder mn Peugeot Buxy?

ktdubbelw

2takt blijft het beste mien jong
Had een vraagje hè,

veel gezeik gehad met mn krukas en die is nu wel rijp voor pensioen.
Nu ben ik aan het kijken voor een ander blok want had eigenlijk geen zin om zelf een krukas met lagers te beunen, nu zegt die kerel dat dat vivacity brom blok er never onder gaat passen (terwijl er bij mij al een lang verticaal onder lag, dus geen klein verticaal zenith blok) vraag me af hoe jullie ervaringen zijn en wellicht meningen?
Post automatically merged:

Had een vraagje hè,

veel gezeik gehad met mn krukas en die is nu wel rijp voor pensioen.
Nu ben ik aan het kijken voor een ander blok want had eigenlijk geen zin om zelf een krukas met lagers te beunen, nu zegt die kerel dat dat vivacity brom blok er never onder gaat passen (terwijl er bij mij al een lang verticaal onder lag, dus geen klein verticaal zenith blok) vraag me af hoe jullie ervaringen zijn en wellicht meningen?
Vergeten te zeggen, had natuurlijk wel op een oud model blok gereageerd, geen nieuwere zooi
 

Attachments

  • 891BA963-A1F1-4DAA-892A-CB33CC5A852E.jpeg
    891BA963-A1F1-4DAA-892A-CB33CC5A852E.jpeg
    216.5 KB · Views: 18
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ze hebben allemaal het zelfde type blok. Alleen een zenith ofzo dacht ik had een iets ander carter waardoor de ophangpunten van de uitlaten wat anders waren.

Voor de rest zou alles moeten kunnen.
AC of LC, trommel rem of schijf.
Ga je dat doen moet je wel wat meer aanpassen maar het is te doen.

Ik zelf werk het liefste met blokken van 04/05 met mechanische pomp, die waren naar mijn werk ervaring altijd wel stabiel en snel genoeg.
Maar evaringen en meningen verschillen.
 
Yep, dat klopt...
Oude Zenith en Rapido ook 10 inch i.p.v. 12 inch, dus die vallen gelijk af...

Op jouw Buxy past dus vrijwel alles van de oude verticale (FB) motorblokken.
O.a. Speedake, Speedfight, Squab, Vivacity en nog enkele anderen.
 
Yep, dat klopt...
Oude Zenith en Rapido ook 10 inch i.p.v. 12 inch, dus die vallen gelijk af...

Op jouw Buxy past dus vrijwel alles van de oude verticale (FB) motorblokken.
O.a. Speedake, Speedfight, Squab, Vivacity en nog enkele anderen.
Is dat serieus waar het verschil in zit als je wilt weten of de carters anders zijn? 10 of 12 inch wielen?
 
Yep, dat klopt...
Oude Zenith en Rapido ook 10 inch i.p.v. 12 inch, dus die vallen gelijk af...

Op jouw Buxy past dus vrijwel alles van de oude verticale (FB) motorblokken.
O.a. Speedake, Speedfight, Squab, Vivacity en nog enkele anderen.
Super kerel, die kerel beweert dat het echt niet past waar ik dat blokkie van wil kopen, ga even mn opties bekijken, thanks btw!
 
Is dat serieus waar het verschil in zit als je wilt weten of de carters anders zijn? 10 of 12 inch wielen?

Ja, bovendien kun je het verschil ook terug zien in de lengte van de v-snaar...
Zenith 10 inch is 18 X 703, en de Viva is 18 X 729, in dit geval heb ik het bij dikte en lengte gehouden van de snaar!
Die van de 12 inch versies is 26 mm langer.

@ TS, zolang het geen horizontaal (met een liggende cilinder) motorblok betreft, past dit dit gewoon op je Buxy.
Let wel! Oude spullen van het blok, zoals het vliegwiel, stator en CDI, mits ze nog goed zijn bewaren, altijd makkelijk om wat extra parts achter de hand te hebben ;) !
 
Last edited:
Ze hebben allemaal het zelfde type blok. Alleen een zenith ofzo dacht ik had een iets ander carter waardoor de ophangpunten van de uitlaten wat anders waren.

Voor de rest zou alles moeten kunnen.
AC of LC, trommel rem of schijf.
Ga je dat doen moet je wel wat meer aanpassen maar het is te doen.

Ik zelf werk het liefste met blokken van 04/05 met mechanische pomp, die waren naar mijn werk ervaring altijd wel stabiel en snel genoeg.
Maar evaringen en meningen verschillen.


Carter is ook korter van een zenith..

De basis is eigenlijk het blok wat onder een peugeot sv50 zit.. Daaruit is eerst die korter blok voor zenith uit ontstaan. En later daarop word het langere nieuwere type blok (waar hier en daar wat ontwerp foutjes in zit)
 
Ja, bovendien kun je het verschil ook terug zien in de lengte van de v-snaar...
Zenith 10 inch is 18 X 703, en de Viva is 18 X 729, in dit geval heb ik het bij dikte en lengte gehouden van de snaar!
Die van de 12 inch versies is 26 mm langer.

@ TS, zolang het geen horizontaal (met een liggende cilinder) motorblok betreft, past dit dit gewoon op je Buxy.
Let wel! Oude spullen van het blok, zoals het vliegwiel, stator en CDI, mits ze nog goed zijn bewaren, altijd makkelijk om wat extra parts achter de hand te hebben ;) !
Hey man, heb op dit blokkie geboden, brom viva blok waar de krukas(lagers) nog vers van zijn, bouwjaar 05’ of lager dacht ik, morgen ff subframe en velg passen, moet gewoon plug en play zijn dan?

 
Back
Top