Past een Minarelli koppeling op een Keeway?

KriZz KrozZ

New Member
Was me aan het afvragen (gezien het Keeway/CPI motorblok een bijna kopie is van de Yamaha/MBK Minarelli motor) of een koppeling van een Minarelli zou passen op de as van een Keeway... Koppeling en koppelingshuis tandjesgewijs en asdiametergewijs.
Volgens mijn opzoekingen heeft Minarelli een 105mm koppeling (107mm koppelingshuis) en Keeway 110mm (112mm koppelingshuis). Omdat er veel meer onderdelenaanbod is voor Minarelli zou het mooi zijn als dat zou passen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als de as dikte het zelfde is en de spiebanen ook dezelfde dikte hebben zou het moeten passen.
Wat je zou kunnen doen is ergens goedkoop aan een minarelli koppelingshuis komen en kijken of dat die op de as schuift.

De koppeling zelf past denk ik wel, het centergat is een universele maat. Neem dan wel een 107mm koppeling.. 105mm is oud type en lastig aan te komen / zou er geen moeite meer voor doen als de beschikbaarheid van 107mm beter is.
 
Het koppelingshuis van CPI/Keeway 112mm past gewoon op de Minarelli-as en omgekeerd ook, een Mina 105mm/107mm koppelingshuis gaat op een CPI.
Vertanding en diameter van de as bij CPI & Minarelli is gelijk.
 
Back
Top