passende carb. peugeot rapido 70cc cil

rickH.

Well-Known Member
ik heb pas geleden hier nog een vraag gesteld of iemand een passende 70cc cilinder wist voor mijn peugeot rapido. die heb ik gevonden en er opgezet. maar nu moet er ook nog een andere carburateur op.

nou heb ik weer een soortgelijke vraag8P.
past elke carburateur?

hij heeft nou een beetje probleemen met starten. hij loopt wel stationair, maar zodra je gas geeft stoptie met draaien:'(. met lekkere dikke zwarte rookwolken.

alvast bedankt.+ralf+
 
Advertisement - register to remove this

een andere carburateur is absoluut niet nodig , en loopt de std carburateur vaak erg goed en is makkelijk af te stellen.

het nadeel is ten eerste dat een andere carburateur slecht past , en meestal past het std filter dan ook niet meer wat ook erg nadelig is.

maar bovendien ben je ook nog eens een ander spruitstuk nodig , en die zijn er nagenoeg niet voor Peugeot rapido.

ik raadt het je persoonlijk dus ook af om een andere carburateur te nemen met dit type blok.

wat jouw probleem is is gewoon de afstelling van het geheel (sproeier , variorollen etc.), zet er ook even een goeie bougie in , bijvoorbeeld een NGK B 7/8 HS.
 
ok thanx,

wat voor een sproeier zou er std. in zitten? ik heb het vandaag aan iemand gevraagd en die zei dat er een 70/80 sproeier in moet, maar op een site las ik dat er al een 80 sproeier in zit, kan dat kloppen?

gr.
 
haha, ja ok misschien een beetje overdreven. ik heb gisteren niet mijn eigen extreme ideeën in uit voering gebracht maar een wat behoudendere maat gekocht, 88.

hij loopt ietsjes beter. ik kan nu een meter of 20 rijden voordatie uitvalt.maar dat is nog niet goed genoeg8P. dus ik ga toch nog iets groter. ik denk 95 of zo en dan hoop ik dat het goed is.
 
Back
Top