Papieren verkopen

Mdj004

Polini race vonkjes.
Moi, ik heb een frame met kenteken te koop staan en nu is er een kerel die alleen de papieren wil kopen maar het frame hoeft hij niet (zal wel een wok gereden hebben). Lijkt mij weer shady business maar ik vraag het toch ff. Loop ik risico als ik alleen de papieren verkoop en het frame vernietig? (Door slijpen en naar t oud ijzer) hij woont ver weg dus kan t frame niet ophalen
 
Advertisement - register to remove this

misschien wilt hij het framenummer in zijn eigen of gestolen scooter slaan, AKA zn framenummer vervalsen.
Post automatically merged:

Ik denk trouwens dat je hier niet in de problemen mee kunt komen, zolang het kenteken overgeschreven wordt op zijn naam. Dus stuur hem niet naar hem op en verwacht dat hij het dan gaat overschrijven, anders zijn de boetes voor jou
 
Last edited:
Als je besluit alleen je papieren te verkopen kun je beste jou nummers eruit slijpen en samen met de papieren aan de koper meegeven. Dan kan jou in elk geval niets kwalijk worden genomen want jij hebt dan frame en papieren verkocht aan de koper. Dat hij het er dan uitslijpt kun jij niks aan doen. Zou er alleen wel mee oppassen, sowieso dat ie de papieren pas krijgt als het ook daadwerkelijk op zijn naam staan
 
Je gaat toch niet mee werken aan illegale praktijken.. Gewoon de koop niet door laten gaan..

Verkoop het frame gewoon aan iemand anders die voor het frame komt en de papieren erbij krijgt.

De enige die je naait bij papieren verkoop is je zelf.. Jij bent straks te lul als hij gepakt word.
 
Je gaat toch niet mee werken aan illegale praktijken.. Gewoon de koop niet door laten gaan..

Verkoop het frame gewoon aan iemand anders die voor het frame komt en de papieren erbij krijgt.

De enige die je naait bij papieren verkoop is je zelf.. Jij bent straks te lul als hij gepakt word.
Ben het helemaal met je eens @eurokit
Bij een bank heet dit fenomeen een geld-ezel.
In dit geval is men een scooter-ezel...
Papieren afgeven zonder een overschrijving bij een postkantoor of RDW erkend bedrijf, dan vraagt men om moeilijkheden.

@Mdj004
Nooit de papieren afgeven als je geen vrijwaringsbewijs in handen hebt !!!
Neem even de moeite om onderstaande link van de RDW te lezen.
Dit voorkomt een hoop gedoe en waarschijnlijk veel gezeik in je leven...
 
Back
Top