Pakkingen cilinder blijven lekken

JeffY

Member
Zoals de titel al zegt, pakkingen van cilinder blijven maar lekken, bij de voetpakking onderaan waar het water rond pompt bij piaggio lc blok, en de O ring die om de losse binnenkop en cilinderkop valt.
Betreft pro race 3 cilinder op piaggio lc blok.
Iemand tips?
 
Advertisement - register to remove this

is de het vlak van het blok waar de pakking op komt nog helemaal vlak?
anders doe je er wat vloeibare pakking bij, dat moet de truc wel doen
Ja lijkt allemaal prima in orde, vloeibare pakking moet je toch eerst een tijdje laten drogen voordat je gebruikt van gaat maken? En op men pakking staat ook dat het niet in de buurt mag komen van bijvoorbeeld benzine/water waar het constant langs komt.
 
Ja lijkt allemaal prima in orde, vloeibare pakking moet je toch eerst een tijdje laten drogen voordat je gebruikt van gaat maken? En op men pakking staat ook dat het niet in de buurt mag komen van bijvoorbeeld benzine/water waar het constant langs komt.
dat laatste snap ik even niet, heb je dan uberhaupt de juiste pakking gekocht? of bedoel je de vloeibare pakking die je toevallig hebt liggen
 
je kan gewoon een hittebestendige pakking gebruiken. Maar bij een o-ring werkt dit niet. Als hij blijft lekken, ook met nieuwe pakking, dan is (een van) de oppervlak(ken) niet helemaal vlak meer
 
je kan gewoon een hittebestendige pakking gebruiken. Maar bij een o-ring werkt dit niet. Als hij blijft lekken, ook met nieuwe pakking, dan is (een van) de oppervlak(ken) niet helemaal vlak meer
Geen manier om dit op te lossen dus? Lijkt me erg jammer om een nieuwe kop te moeten gaan kopen.. heb voor de zekerheid een nieuwe pakkingset laten bestellen voor een pro race 3.. die dingen zijn zeer schaars de laatste tijd
 
Je kan ze vgm ook vlak slijpen. Maar ik heb hier geen ervaring mee en weet ook niet of dit bij alke cilinder kan.
Vaak smeer ik o-ringen ook in met vaseline en papieren pakkingen met een heel dun laagje vloeibare pakking aan beide kanten. Misschien dat dit helpt
 
Je kan ze vgm ook vlak slijpen. Maar ik heb hier geen ervaring mee en weet ook niet of dit bij alke cilinder kan.
Vaak smeer ik o-ringen ook in met vaseline en papieren pakkingen met een heel dun laagje vloeibare pakking aan beide kanten. Misschien dat dit helpt
Vaseline heb ik idd geprobeerd om die pakkingen op hun plaats te houden, hierbij ff een paar foto’s.

op dit moment wel smerig omdat k allemaal olie enz aan me handen had.
Post automatically merged:

En hier lekt hij steeds weg
 

Attachments

  • E031BC61-ECA9-4522-83C0-4C799218DD2C.jpeg
    E031BC61-ECA9-4522-83C0-4C799218DD2C.jpeg
    157.9 KB · Views: 28
  • 3BD9F4A7-B168-41BD-9ECD-A5D441F96537.jpeg
    3BD9F4A7-B168-41BD-9ECD-A5D441F96537.jpeg
    131.2 KB · Views: 18
  • CCA74D95-8ADB-4AA9-9B3C-2B3209788D5A.jpeg
    CCA74D95-8ADB-4AA9-9B3C-2B3209788D5A.jpeg
    167.7 KB · Views: 17
  • 1E0FB69C-5192-4431-A70A-CC082FAEC94D.jpeg
    1E0FB69C-5192-4431-A70A-CC082FAEC94D.jpeg
    146.8 KB · Views: 19
  • image.jpg
    image.jpg
    164.2 KB · Views: 29
Zoals de titel al zegt, pakkingen van cilinder blijven maar lekken, bij de voetpakking onderaan waar het water rond pompt bij piaggio lc blok, en de O ring die om de losse binnenkop en cilinderkop valt.
Betreft pro race 3 cilinder op piaggio lc blok.
Iemand tips?

Originele pakking set gebruikt? Goedkopere setjes willen toch wel gewoon rommel zijn.
 
locktite 518.goede spul.
hoeveel nm draai je de bouten vast want als ze te strak staan dan druk je de nieuwe pakking ook stuk.
probeer anders dikkere O-ring.
Heb geen momentsleutel helaas
Post automatically merged:

Originele pakking set gebruikt? Goedkopere setjes willen toch wel gewoon rommel zijn.
Brommerzaak waar ik langs ben geweest heeft originele mk pro race 3 pakkingen besteld, komen waarschijnlijk dinsdag binnen dus dan maar weer proberen. Hoop dat het de oplossing is!
 
Heb geen momentsleutel helaas
Post automatically merged:


Brommerzaak waar ik langs ben geweest heeft originele mk pro race 3 pakkingen besteld, komen waarschijnlijk dinsdag binnen dus dan maar weer proberen. Hoop dat het de oplossing is!
Bestel eentje voor 10 euro op hbm aub…
 
Begin maar eens met de oude pakkingresten weg te halen met een staalborstel. Ff goed kaal borstelen. Nieuw pakkingkje erover heen en even aansmeren met vloeibare pakking. Heb je dat niet kun je in het uiterste geval een beetje siliconenkit pakken. Begin hier nou niet mee maar als je niks anders bij de hand hebt is dit een prima tijdelijke oplossing. Vervolgens de kop monteren en leen ff een momentsleuteltje bij de buurman ofzo scheelt je een hoop gevloek. 11-13nm kruislings vast draaien. Vervolgens buiten kop erop en zorg dat je even de tijd neemt met monteren en controleer je buitenkop ff op braampjes oud en schuur of vijl ze dan ff weg. Als dat allemaal goed is zou je toch een eind in de goede richting moeten zitten.

Als je kop krom is of je bovenkant van je cilinder niet goed vlak dan kun je dit inderdaad vlak slijpen maar dat doe je met een wetstone en niet met een slijptol.

Bestel trouwens wel ff gewoon een pakkingset, die o ringen van de bouwmarkt gaan natuurlijk ook niet werken he einstein, de juiste pakking is als ik het goed zeg een groene ring. Dit smelt weg nog voor je blok op temperatuur is om een keer gas te kunnen geven.

Maar denk dat een nieuwe kop de beste oplossing is. Als je al een beetje aan het knutselen bent geweest zal die wel ver krom zijn
 
Begin maar eens met de oude pakkingresten weg te halen met een staalborstel. Ff goed kaal borstelen. Nieuw pakkingkje erover heen en even aansmeren met vloeibare pakking. Heb je dat niet kun je in het uiterste geval een beetje siliconenkit pakken. Begin hier nou niet mee maar als je niks anders bij de hand hebt is dit een prima tijdelijke oplossing. Vervolgens de kop monteren en leen ff een momentsleuteltje bij de buurman ofzo scheelt je een hoop gevloek. 11-13nm kruislings vast draaien. Vervolgens buiten kop erop en zorg dat je even de tijd neemt met monteren en controleer je buitenkop ff op braampjes oud en schuur of vijl ze dan ff weg. Als dat allemaal goed is zou je toch een eind in de goede richting moeten zitten.

Als je kop krom is of je bovenkant van je cilinder niet goed vlak dan kun je dit inderdaad vlak slijpen maar dat doe je met een wetstone en niet met een slijptol.

Bestel trouwens wel ff gewoon een pakkingset, die o ringen van de bouwmarkt gaan natuurlijk ook niet werken he einstein, de juiste pakking is als ik het goed zeg een groene ring. Dit smelt weg nog voor je blok op temperatuur is om een keer gas te kunnen geven.

Maar denk dat een nieuwe kop de beste oplossing is. Als je al een beetje aan het knutselen bent geweest zal die wel ver krom zijn
Achja, hij lekt inmiddels niet meer bij de cilinder gelukkig maarja het ene na het andere probleem komt naar voren. Start nu niet meer en grondplaat hpi zit plots los, wou dat k nooit die scooter had overgekocht als k dit zo zie
 
Komt goed kerel, zo doende leer je!
Vonkt dus niet?
Het is meer een opfrissings cursus van mijn eerdere sleutel jaren moet het echt even weer onder de knie krijgen eerlijk gezegd.
Heb even de hpi er af gehaald maar boutje is gebroken in het blok, maar even kijken hoe ik dit weer moet gaan oplossen begrijp nu waarom ik toen alles weg gedaan had
 
Het is meer een opfrissings cursus van mijn eerdere sleutel jaren moet het echt even weer onder de knie krijgen eerlijk gezegd.
Heb even de hpi er af gehaald maar boutje is gebroken in het blok, maar even kijken hoe ik dit weer moet gaan oplossen begrijp nu waarom ik toen alles weg gedaan had
Soms wil ik ook dat ding het water in gooien, hoort erbij.
 
Komt goed kerel, zo doende leer je!
Vonkt dus niet?
Ben vandaag wat verder gekomen, grondplaat weer vast en startte weer. Toen ik de scooter kocht zat er sproeier 118 in, echter heb ik allerlij sproeiers erboven geprobeerd en nog loopt hij te arm. Zit nu sproeier 128 in maar doet het wel al beter als eerst, hierbij even een foto van de bougie.. ( volgensmij echt veel te arm )
 

Attachments

  • C4BB8D75-FC0D-4A0C-A82A-319C9089BE15.jpeg
    C4BB8D75-FC0D-4A0C-A82A-319C9089BE15.jpeg
    88.3 KB · Views: 13
je moet ff een lange stuk rijden met warme motor en dan pas kijken naar je bougie.deze lijkt nog erg nieuw en kleurt nog niet genoeg.maar dat ring gedeelte aan de bovenkant kleurt niet helemaal dus hij loopt arm. wat voor carb heb jij?k neem aan 26 of 28 mm dan kan je sproeier 130-140 proberen.
heb een 28mm koso carburateur ja :) heb sproeiers 134-138 en 140 besteld dus maar eens zien wat hij daarmee gaat doen.
 
ik ken die cil niet maar als hij vlinderpoort heeft zal ik zeker groter sproeier monteren want die zuiger loopt vaak vast op dat punt.ik vind t maar een rare ontwerp allemaal.Beter een goede ovaal poort maken dan zo'n vlinder troep.ik had mhr team speed 6t met keihin 28 sproeier 148.hij ging hard.
Sproeier 140 op het moment, wil nu tenminste rijden haha, zou de sproeier nog groter moeten?

oh terugkomend op wat je zei over een vlinderpoort, pro race heeft geen vlinderpoort :)
 

Attachments

  • 719983B1-C9AA-49BF-8C64-E17EC1A22A2B.jpeg
    719983B1-C9AA-49BF-8C64-E17EC1A22A2B.jpeg
    169.2 KB · Views: 5
  • 3C222C02-483C-48D4-9081-77D117F5BE3C.jpeg
    3C222C02-483C-48D4-9081-77D117F5BE3C.jpeg
    170 KB · Views: 5
Back
Top