pakking ? + troubles

wskg

Well-Known Member
ik heb een 70cc van polini nu mijn eerste vraag : tusse de cilinder en de cilinderkop zit geen alumuim pakking wel zo'n rubbere O-ring , is dit genoeg ??of best zo'n andere pakking bijstekken

ik heb nog steeds het probleem met men scoot: hij start deftig als hij koud staat..
en als hij start blijft hij een tijdje stationair draaien , ma als je gas geeft klimt hij wel in toeren maar zet geen power over op men achterwiel en valt erna stil ( soms zo'n PLOF( pffst) uit men uitlaat )
na dat hij is stilgevalle , kan ik hem met veeeel moeite opnieuw starten of gewoon niet!

mijn vorige piston was versleten nu heb ik een nieuwe piston, exact dezelfde maar deze heeft 2 segmenten de vorige 1 de garagist zei dat dat geen kwaad kon !? ik had er 20km meegereden ( rustig wat gerodeerd nog niet voluit ) , en toen kreeg hij het bovenstaand probleem

wat ik al heb nagezien of vervangen :
nieuwe bougie , nieuw membraam , nieuwe keeringen , carbu nagezien/uitgekuist , kleinere sproeiers

iemand nog een idee waar het kan aan liggen ?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

...

het is een polini evo 70cc alu voor een mbk stunt
heb men cilinder er al afgehaalt zuiger nog perfect in orde , segmenten ofzo zaten niet verkeerd...
vanavond ga ik men cilinder terug steken , hopen dat het gaat ...

iemand nog een ideetje wat het kan zijn dan zie ik het ineens even na ?!
 
ik heb men cilindertje enzoe terug gestoken , hij starte weer vrij meteen ma viel wat later stil ookal gaf ik gas ...
de plof uit de uitlaat op het einde was nog steeds zoals de ervoor,
mm echt raar, ... hij doet nog exact het zelfde als boven ...
 
langs waar

langs waar zou hij dan nog valse lucht trekken , ? pakking zijn ok , keeringen ok, ...
een prop ? gewoon wat keukenrol of wat ? en waarom dat ?
en men massa die hangt ern nog steeds aan ma kan iemand me nog een goooed uitleggen hoe ik die het beste leg...
 
Klinkt echt als een ontstekingsprobleem dus even een extra massa leggen.
Als dat het probleem niet is moet je ook even kijken naar de squish want dan krijg je ook zo een effect.
Heb dat namelijk ook eens gehad ik ging een nieuwe zuiger halen kreeg een compleet verkeerde mee en men squish was enorm, we hebben er wel redelijk lang naar gezocht wat het probleem was om er toen achter te komen dat het de squish was.
 
squish

zeg dan eens even hoe ik het best nog een massakabel kanbijleggen

en men squish wat is dat net ? is dat niet de inhoud tussen je piston en cilinderkop of zoeits... je verbrandingkamer in feite ?
 
Extra massakabel is simpel gewoon een draad vastmaken aan een stuk bloot metaal van je blok en aan een stukje bloot metaal van je kader (dus onder een vijs oid).
De squish meten doe je met een schuifmaat en een stukje soldeertin (+-2mm²).
Je haalt de bougie uit je cilinderkop, zorgt dat je met het tin via het gat van de bougie de wand raakt.
Vervolgens een paar keer rustig kicken tot het tin is platgedrukt geweest, en dan kijken hoe dik deze is dan weet je je squish.
 
hoedik

hoedik moet deze dan wel zijn ? dat platgedrukt tin he !
en dan licht het toch aan men piston ofwa ? die r*tz*k van de garage en ma bewere van nee da het zeker ni de piston zal zijn , en na is die in verlof tot begin september
 
Last edited:
In mijn geval moest het 0.7mm dik zijn.

Het kan ook gewoon zijn dat het een foute voetpakking is hoor, ALS het je squish is.
Hebt ge al is gewoon geprobeert met een extra massakabel?
 
neen nog niet geprobeert , da zal iets voor morgen zijn
foute voetpakking , dat peins ik niet daar zit een alumuim pakking onder men cili

een massakabel heb ik al laaang gestoken een jaartje geleden ofzo
kzal morgen ineens nazien of die nog goe bevestigd is, nog een extra is toch niet nodig of mss wel ?

heb jij ook zo'n polini evo 70?
 
olie

na echt eeen paaak te veel olie kan dit toch ook niet veroorzaken ofwel
toen ik die nieuwe psiton heb gestoken heb ik wat extra olie toegevoegd aan men naftbak..
kan dit het zijn anders naftbak is leegtreken .. ??
iemand idee ??
 
Kan je misschien even foto's maken van je cilinder kop? Ik heb ook een polini evo gehad waar wel kleine rubberen ringetjes over de tapeinden kwamen.. Heb jij die ook? Zorg anders even voor een foto'tje dan kan k zeggen of ze er ook tussen horen
 
Rem0n said:
Kan je misschien even foto's maken van je cilinder kop? Ik heb ook een polini evo gehad waar wel kleine rubberen ringetjes over de tapeinden kwamen.. Heb jij die ook? Zorg anders even voor een foto'tje dan kan k zeggen of ze er ook tussen horen

maar die was zeker voor een horizontaal lc oid? en niet voor een verticaal ac... mbk stunt.. waarom zouden daar van die ringetjes moeten? dat is puur tegen lekken van kvs. Bij verticaal zit dat iets anders...

@topicstarter: met segmenten bedoel je denk zuigerveren? :P moet geen kwaad kunnen in principe, zorgt alleen voor meer wrijving waardoor die iets minder snel word, maar wel voor betere compressie... Zit je uitlaat ook niet verstopt dat er onverbrande benzine in zit oid? En leg eerst een extra massa draad bij voor de zekerheid ;) Valse lucht zou ook nog kunnen, dus probeer ook nog even een prop in het demperpijpje, of je hand ervoor houden met een doek oid.
 
Back
Top