This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

pakking membraan - spruitstuk

Cipher

Well-Known Member
Ik wil mn nieuwe spruitstukje op mn blok gaan plakken, en bij het erop schroeven van mn membraan viel het me op dak hier geen pakking voor heb.

Hoort er een pakking tussen je membraan en je spruitstuk, of alleen tussen je spruitstuk en blok (die hebk wel) ?
T membraan is van staal, en mn spruitstuk ook, dus het lijkt med at dat nooit naadloos kan afsluiten zonder pakking, maar toch heb ik m niet, en hij zat er dus ook niet tussen op mn vorige spruitstuk.

Anyone?

als je een gewoon pakkingssetje voor je blok koopt zit er een pakking voor boven en onder het membraam bij.

Ik monteer ze ook altijd allebei, weet niet precies of het ook echt moét.

boven en onder je membraan? :S
Ik bedoel gewoon tussen waar je je membraan op je spruitstukje schroeft...

Valse lucht lijkt me niet kunnen, dit deel valt in je blok, en wordt afgesloten met de pakking tussen je spruitstuk en blok...
In de pakking voor tussen mn spruitstuk-blok is ook heel netjes het figuur van mn membraan weggesneden. Lijkt me dat als hier ook een pakking tussen moet ze hem wel gewoon door hadden laten lopen :? Tenzij dit een ander soort pakking is...

hoe doe je dan in godsnaam n pakking onder je membraan :|
Kzal ff snel wat fotos schieten, dat helpt misschien

Goed;

Links het membraan, rechts onderkant spruitstuk, onder de pakking voor tussen spruitstuk en blok.
Vraag: Heb ik nog een pakking nodig, voor tussen het membraan en het spruitstuk zelf?
Subvraag: Indien ja; waarom is dan de pakking die ik heb naar de vorm van het membraan uitgesneden, en niet gewoon dicht (op een vierkant gat na ) zodat die ook tussen het membraan zit? :?

Last edited:
nou je membraam komt toch in je blok te hangen, en de rand op het blok.
Onder die rand moet dan een pakking, en erboven, waar het spruitstuk direct op komt, dus ook.

Je vorige spruitstuk was zeker een rubberen spruitstuk. Want bij rubberen spruitstukken op membraan is het zeker niet nodig hoor maar zoals je zelf al zegt zou ik er wel een tussen gooien bij het nieuwe membraan. Conclusie: Gooi ze er gewoon allebei tussen

Suc6

Mn vorige spruitstuk is links op de achtergrond te zien Gwn de zelfde, maar dan vernauwd (Italjet Formula 50 begrenzing )

Ik heb t membraan er nu zonder pakking opgeschroeft. Als ik nu door mn spruitstuk probeer in te ademen lukt dit gewoon. Moeilijk welliswaar, maar het lukt. Tis me alleen nog een raadsel of mn membraanklepjes kut zijn, of er idd n pakking tussen moet.
En de reden dak m er niet gwn ff tussen doe is natuurlijk omdat ik hem niet heb

pfew dit ziet er op het 1ste gezicht duidelijk anders uit dan minarelli.
Dit is een morini blok zker?

Kan je ff duidelijke pic maken van membraam van bovenaf misschien?

jup, Morini...

Het membraan;

[edit]
Ik kreeg dat koperkleurige klepje er nie af, en dus ook mn membraan klepje nie, door die 2 tiefus torx schroefjes. Nu zijn t 2 gewone schroeven.. tering zown Dremel is handig ff mn klepping omdraaien, want ze sluiten nie lekker af...
[/edit]
[edit2]
En wie zei dat Morini kut kwaliteit was? Kijk die kleppies.. nog 100% intact. Niet eens een krasje of deukje (nu wel, maar dat komt door mn schroevendraaier O-). Scoot is uit '95, heeft al 30k km gelopen :W
[/edit2]

Last edited:
poeh hoe het precies zit bij jouw formula blok weet ik niet, ziet er niet helemaal uit zoals het tegenwoordig eruit ziet.

Ff een plaatje van hoe het er tegenwoordig uitziet (ook op morini).
Ook ff met pijltjes aangegeven waar pakkingen dan zouden moeten komen.

Alleen hoe dat nou bij jouw precies zit :?, ik durf het zo niet te zeggen...

hmm.. hier zitten de schroefgaten vant membraan dus op dezelfde plek as spruitstuk..
bij mij valt ie er volledig binnen

ik vind dat er geen pakking tussen hoort!

Het lijkt me ook verstandig die metalen kleppen te vervangen door carbon klepjes. Mocht er eentje breken of iets dergelijks kan dat niet zulke ernstige schade toebrengen als bij metalen klepjes!

8)